Roda de premsa: La confiança dels docents en el sistema educatiu. Presentació en roda de premsa de la primera enquesta de l’Edubaròmetre

Presentació en roda de premsa de la primera enquesta de l’Edubaròmetre. Dijous, 1 de març de 2018, a les 11 h: Sala Jacint Verdaguer de l'Ateneu Barcelonès, (Canuda 6, planta baixa. Barcelona)

Hi intervindran:

• Ismael Palacín, director de la Fundació Jaume Bofill i
  • Mònica Nadal, directora de l’àrea de recerca.

edubarometre.cat, Per l’educació responc, és la primera enquesta que pregunta a famílies i docents sobre les seves necessitats, expectatives i visions sobre l’educació dels seus fills i filles, dels seus alumnes, del seu centre i sobre com ha de ser l’educació del país. En el moment actual de canvis en l’educació, cal obrir i ampliar el debat, incorporant la pluralitat i riquesa de visions dels principals actors educatius.

Presentem els resultats de l’enquesta en línia, realitzada entre maig i juliol de 2017, a docents d’infants i joves d’1 a 18 anys. Més de 8.000 persones van respondre l’enquesta, entre famílies, docents i administradors de l’educació.

Els docents van respondre preguntes com:

• D’aquí a tres anys, com creus que serà el sistema educatiu a Catalunya?
  • Quins àmbits s’han vist més afectats al teu centre per les retallades?
  • Què necessita un jove per a que li vagi bé la vida?
  • Què creus que l’escola i l’institut han de donar als alumnes?
  • Fins a quin punt el teu centre incorpora metodologies innovadores?
  • Quins canvis hauria de fer el teu centre per millorar els processos d’ensenyament-aprenentatge?

A la roda de premsa es lliurarà un dossier complet amb els principals resultats de la primera enquesta de l’EduBaròmetre als docents de Catalunya.

En aquesta roda, es presentarà també la nova enquesta de l’edubarometre, que comença a recollir respostes el mateix 1 de març de 2018.

Al mes d’abril es presentaran els resultats corresponents a famílies.

Contacte: Ismael Palacín, director de la Fundació Jaume Bofill / (Tel. 620 587 300). / Mònica Nadal, directora de l'àrea de recerca /  (Tel. 651 753 754)