Obrim l'Educació: Crida oberta a reptes i solucions en temps de coronavirus
16/04/2020
Per un país de noves oportunitats
Des de la Fundació Bofill fem una crida a dissenyar solucions i estendre-les per fer créixer les oportunitats educatives en època de coronavirus.
- Impulsem una agenda de mesures
- Generem reptes i solucions
- Compartim Recursos d'aprenentatge
Per què obrir l'educació? Contra les desigualtats educatives
A causa de la crisi del coronavirus aquest any els infants i joves poden estar sis mesos sense escola, sumant l’estiu al darrer trimestre d’aquest curs 2019-2020 que serà d’ensenyament telemàtic, i és probable que infants i joves no tornin a trepitjar les aules fins al curs vinent.
La recerca mostra que l’absència perllongada de classes accentua les desigualtats educatives entre alumnes i famílies, provoca pèrdua del ritme d’aprenentatges i desvinculació escolar. I això es viu en un context crític per moltes llars que pateixen dificultats econòmiques, laborals o de salut. Caldrà acompanyar les problemàtiques crítiques derivades de l’angoixa, la inseguretat i la frustració.
No podem permetre que la crisi de salut provoqui una crisi educativa. Les bones oportunitats educatives són un component del benestar i no s’hi contraposen. Les propostes educatives han de contemplar les desigualtats i situacions individuals, per construir un vincle d’acompanyament i un estímul.
Com es compensen les desigualtats educatives en època de coronavirus? La nostra resposta és clara:cal obrir l’educació per generar condicions de possibilitat per a tothom.
Una crida oberta a tota la comunitat educativa a afrontar reptes educatius clau en època de coronavirus. Un laboratori per experimentar, compartir solucions i, si vols, liderar propostes. T’hi sumes?