Per què contactar amb la xarxa de mentoria Edcamp?

Qui forma part de la Xarxa de Mentoria Edcamp i quines són les seves funcions? Formada per un grup de professionals de l’Educació, provinents d’àmbits com la docència, l’educació social o l’associacionisme, és el cor de la comunitat Edcamp. Gràcies a elles i ells, la metodologia Edcamp s’ha estès a totes les comarques de Catalunya, les Illes Balears o la Comunitat Valenciana. Però no només això: la Xarxa ha fet possible que més de 3000 persones hagin pogut viure aquestes experiències d’aprenentatge vibrants, i ha acompanyat a més de 60 equips organitzadors d’Edcamps arreu del territori!

Ara que ja sabeu que compteu amb la Xarxa de Mentoria, teniu curiositat per saber quines són les funcions concretes, oi? Aquí les teniu:

• Acompanyament dels equips organitzadors d’Edcamps que van sorgint arreu del territori: si fa temps que us esteu imaginant organitzar un Edcamp al vostre territori, heu de saber que no esteu sols. El mentor o la mentora de la vostra zona us acompanyarà perquè el vostre Edcamp sigui una trobada fabulosa i plena d’aprenentatges!
  • Assessorament en la creació de nous Edcamps temàtics o Edcamps amb alumnat, famílies o d’altres col·lectius: si teniu una idea d’Edcamp en forma de llavor i voleu germinar-la, no dubteu en posar-vos en contacte amb la Xarxa de Mentoria Edcamp. Són experts en organitzar Edcamps de temes d’alt impacte educatiu i segur que us donaran grans idees perquè els vostres Edcamps siguin el més participatius i democràtics possible!
  • Impuls de la metodologia: si el que voleu és que la metodologia Edcamp arribi al vostre territori o comunitat, podeu sol·licitar una trobada amb el mentor/a del vostre territori o un taller vivencial sobre metodologia Edcamp. Com fer-ho? Contacteu-nos!

Per agafar energies de cara als Edcamps que van sorgint arreu i, sobretot, per seguir compartint experiències i inquietuds al voltant de com la Xarxa us pot acompanyar en els vostres Edcamps de la millor forma possible, el dissabte 5 d’octubre vam celebrar la primera trobada de la Xarxa de mentoria d’aquest curs. Sens dubte, la millor forma d’enriquir-nos com a mentors i mentores és compartint aquelles experiències que hem viscut en els diferents Edcamps que s’han anat celebrant. Això ens permet somiar i generar propostes per tal que el moviment Edcamp aculli cada cop a més persones i col·lectius: d’aquesta forma, contribuïm a que, a través de la metodologia Edcamp, diferents veus comparteixin aprenentatges i s’impliquin en la millora i la transformació del sistema educatiu.

A més de la Xarxa de Mentoria, coneixeu tots els altres recursos que us oferim des del projecte Edcamp? Trastegeu la nostra pàgina web i feu-los vostres! I si ja esteu familiaritzades amb la metodologia, genial! Tenim moltes ganes de sentir la vostra proposta d’Edcamp i d’acompanyar-vos en tot el que calgui! Ens ho expliques?