Quin és el futur de la participació de les famílies a l'escola després de la LOMCE? Una anàlisi dels consells escolars i la democràcia a l'escola

 Us presentem el dossier de premsa Quin és el futur de la participació de les famílies a l'escola després de la LOMCE? Una anàlisi dels consells escolars i la democràcia a l'escola.

En aquest dossier trobareu un diagnòstic acurat sobre quin és l'estat de salut de la participació a l'escola, tant en els seus espais formals (el Consell escolar) com a través dels canals informals i dels riscos d'un retrocés democràtic com el que comporta l'aplicació de la llei Wert:

- Quin és el paper que han jugat les famílies dins dels òrgans de govern de les escoles? I quin futur les espera? - Són les dades de participació als consells escolars tal i com diuen les xifres oficials?

 - Qui centralitzarà la presa de decisions a partir de la implementació de la LOMCE? La democràcia a les escoles es troba en un moment crucial pel que fa a la redefinició del sistema i de l'organització escolar que suposa la LOMCE. El paper del màxim òrgan de govern dels centres educatius, el consell escolar, es posa en entredit amb la nova llei. Això juntament amb les habituals dificultats per mantenir viu l'interés i la implicació de tota la comunitat educativa, fa necessària una la revisió i l'anàlisi dels canals democràtics a l'escola que ha efectuat el projecte "Famílies amb veu" de la Fundació Jaume Bofill. Com a conclusions mes rellevants destaca la retallada en democràcia i participació decisòria de les famílies als centres educatius que suposa la LOMCE, la manca de dinàmiques efectives que donin vida als consells escolar i els desincentius a la participació de les famílies en aquests òrgans. El principal repte de futur si la comunitat educativa vol mantenir el seu dret a decidir, passa per cercar alternatives de participació. Totes les dades, anàlisi i argumentacions de les que es nodreix aquest dossier de premsa són fruit del llibre: Consells escolars i participació de les famílies a l'escola. Una lectura marcada per la LOMCE

 

Utilitzem cookies pròpies i de tercers per millorar la informació que es fa pública al nostre lloc web i recopilar informació estadística. Si es continua navegant, considereu que s’accepta el seu ús. Podeu canviar la configuració i obtenir més informació aquí.

Acceptar