Busquem tècnic/a de comunicació i divulgació a mitja jornada

Notícies

A la Fundació Bofill impulsem els reptes de l’educació a Catalunya amb recerca, prospectiva, debats, programes i innovació. Treballem des de la independència, la cooperació, el compromís i el rigor amb una extensa xarxa de professionals i col·laboradors que com nosaltres pensen que el coneixement crític pot contribuir a transformar la societat i oferir una educació de qualitat per a tothom.

Des de fa anys, treballem per apropar el coneixement procedent de la recerca i l’avaluació educatives als professionals i responsables del món educatiu, amb iniciatives com el projecte ‘Què funciona en educació?’, impulsat conjuntament amb Ivàlua. Ara fem un pas més: amb el suport de la FECYT (Fundación Española para la Ciencia y la Tecnología) i en aliança amb diverses institucions, posarem en marxa un portal web de divulgació de recerca en educació, amb contingut accessible i específicament destinat als professionals i a la comunitat educativa. El web pretén contribuir a democratitzar l’accés dels professionals de l’educació, dels agents educatius i del conjunt de la ciutadania al coneixement derivat de la recerca educativa, a partir de formats comunicables i amb un llenguatge planer i rellevant per als protagonistes de l’acció educativa.

Per co-dissenyar i desenvolupar aquest portal web, busquem un/a tècnic/a de comunicació amb experiència en divulgació de coneixement en l’àmbit social i/o educatiu. S’incorporarà a mitja jornada a l’Àrea de Recerca i treballarà sota la direcció de la persona responsable dels projectes de promoció de l’ús d’evidències en l’àmbit educatiu.

Responsabilitats

1) Conceptualització del portal web

•  Ideació del nou web i seguiment dels proveïdors del desenvolupament i el manteniment tecnològic del web
  • Disseny d’una estratègia de proves i execució dels testejos previs a la posada en marxa del web
  • Co-disseny de l’estratègia de llançament i posicionament del web

2) Coordinació editorial del web i elaboració de continguts

• Disseny dels diversos formats estàndard de contingut (articles, vídeos, quizzes, infografies...) i de l’estratègia de producció de continguts
  • Redacció d’articles breus sobre resultats de recerques i experiències educatives
  • Realització d’entrevistes a professionals i investigadors de l’àmbit educatiu
  • Elaboració de píndoles de contingut en vídeo i altres formats
  • Plantejament i seguiment d’encàrrecs amb col·laboradors i proveïdors (audiovisuals i disseny gràfic, traductors/es, investigadors/es, docents i altres professionals de l’educació...)

3) Gestió de les xarxes socials i enviament de butlletins digitals

• Co-disseny d’una estratègia de comunicació per xarxes socials i dinamització de les xarxes socials
  • Elaboració i edició dels butlletins digitals de divulgació de continguts

Perfil i competències

Requeriments:

• Grau en comunicació, periodisme, ciències de l’educació o en l’àmbit de les ciències socials.
  • Coneixement i interès per l’àmbit educatiu i/o social.
  • Experiència en la gestió web, de xarxes socials, Youtube, altres canals online, i en nous llenguatges i formats comunicatius.
  • Coneixement de Mailchimp.
  • Fluïdesa i agilitat en la redacció; capacitat de síntesi i d’adaptació de continguts acadèmics a un llenguatge més divulgatiu i públic.
  • Capacitat resolutiva, de planificació i orientació a objectius.
  • Iniciativa i autonomia.
  • Competències interpersonals.
  • Compromís, implicació i flexibilitat.
  • Domini del català i del castellà, i nivell avançat d’anglès.

Es valorarà positivament:

• Experiència en l’àmbit de la comunicació vinculada als temes educatius.
  • Coneixement del món escolar i de la cultura professional i les pràctiques docents.
  • Formació en comunicació científica i/o experiència en divulgació i transferència de coneixement científic.
  • Coneixement d’altres llengües.

Oferim

• Ser membre de l’equip d’una institució capdavantera en la recerca, el debat i la innovació social.
  • Incorporació el 4 de juliol.
  • Jornada laboral de 20 hores setmanals.
  • Durada prevista de 12 mesos amb possibilitats de continuïtat.
  • Retribució: 17.000 bruts anuals distribuïts en 14 pagues (per a 20h setmanals).

Altres

• Us garantim la confidencialitat del procés de selecció.

Les persones interessades han d’escriure un correu electrònic, adjuntant el seu currículum i una carta de presentació a seleccio.evidencies@fbofill.cat

Data límit de recepció de sol·licituds: 25/5/2022.