Vídeo promocional del llibre Diversitat cultural i exclusió escolar

Ja es pot accedir al vídeo promocional d'aquest llibre de la col·lecció Conciutadania Intercultural que es va presentar a Barcelona el passat 28 de setembre de 2011. En l'acte, que va tenir lloc a la Sala Cotxeres del Palau Robert, hi van participar el director de la Fundació Jaume Bofill, Ismael Palacín, els autors, Pep Gratacós i Pilar Ugidos, i Najat El Hachmi i Xavier Besalú com a persones convidades. El llibre també es va presentar a Girona el dia 20 d'octubre i a Mataró el 2 de novembre, i se'n faran noves presentacions a altres ciutats catalanes. Diversitat cultural i exclusió escolar. Dinàmiques educatives, relacions interpersonals i actituds del professorat, ens ajuda a comprendre com es genera l'exclusió i el fracàs escolar dels fills i filles de famílies d'origen immigrat. Ho fa a partir dels resultats d'investigacions etnogràfiques, de l'anàlisi de pràctiques escolars, i de la constatació de la gran influència que tenen les idees, conductes i accions del professorat en les condicions escolars que contribueixen a l'èxit educatiu de tot l'alumnat.