Milagros Paniagua, Secretària General d’Inclusió, visita els programes de Suport Educatiu

La Secretària General d’Objectius i Polítiques d’Inclusió i Previsió Social del Ministeri d’Inclusió, Seguretat Social i Migracions, Milagros Paniagua San Martín, ha visitat els programes de Suport Educatiu de la Fundació Bofill per a veure de primera mà com s’està duent a terme el primer projecte d’avaluació d'impacte aplicat a l’àmbit educatiu a tot Espanya. Aquesta iniciativa busca incidir en la millora del rendiment educatiu mitjançant intervencions que reforcen l’efectivitat de l’Ingrés Mínim Vital (IMV).

Els programes que formen part d'aquest projecte han arribat aquest curs a més de 240 centres educatius i més de 10.000 alumnes. Catalunya, Andalusia, Ceuta i Melilla han estat les àrees geogràfiques en les quals s’han implementat els programes LECXIT, MATH TUTORING i PENTABILITIES. Aquestes tres propostes estan integrades dins del projecte de Suport Educatiu, un dels 34 projectes que recull el Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència (PRTR) que ha posat en marxa el Ministeri d’Inclusió, Seguretat Social i Migracions.

La visita ha acabat a l’Escola Ítaca de Badalona. Allà la Secretària ha assistit a una de les últimes sessions del programa MATH TUTORING, una proposta que, a través de les tutories en petit grup, busca millorar les competències matemàtiques de l’alumnat de 6è de primària. Durant la trobada, també s’ha reunit amb la directora, la cap d’estudis, la tècnica d'Inserció Social, la tutora del grup de 6è i amb les dues tutores de MATH TUTORING. Ha estat un intercanvi d’experiències, on s’ha posat en relleu l’impacte que el programa està tenint en els infants participants i el paper clau de l’escola en coordinació amb la Fundació Bofill, per al bon desenvolupament de les sessions i recollida de dades.