“Volem convertir el dret a aprendre, més enllà de l’escola, en política pública”
05/02/2020
- L’Aliança Educació 360 es proposa, aquest any 2020, avançar cap un nou model de política pública que fixi, com un dret real, l’ampliació d’oportunitats educatives de qualitat per a tothom
- Fa una crida als governs locals catalans perquè impulsin ecosistemes educatius locals i despleguin mesures que garanteixin l’accés en igualtat de condicions a activitats extraescolars
- L’experiència de Boston, que es presenta avui i que és el model del que es vol aprendre per posar llum sobre quines polítiques cal aplicar a Catalunya, demostra que quan tota la ciutat es converteix en escola, es redueix la diferència d’oportunitats d’aprenentatge entre els joves que tenen més recursos i els que en tenen menys
- Un Mercat d’Experiències 360 ha mostrat alguns dels molts projectes que treballen, a Catalunya, per enriquir les trajectòries educatives dels infants i adolescents fora de l’horari lectiu
- Arreu de Catalunya, 250 ajuntaments, centres educatius i entitats impulsen ja l’Educació 360 amb accions que donen als infants i joves noves oportunitats per aprendre més enllà de l’escola
- Més de 750 persones de tots els àmbits educatius: administració local, centres educatius, entitats, recerca... de 130 municipis s’han inscrit a la Jornada Anual, que avui se celebra al Centre de Cultura Contemporània de Barcelona