Vols sumar-te al LECXIT i fer un voluntariat lector?

Lecxit és un programa que té per objectiu impulsar l'èxit educatiu a través de la millora de la comprensió lectora dels infants de 4t, 5è i 6è de Primària. Tot i que l’escola ensenya bé a llegir, a Catalunya, encara 1 de cada 7 infants no comprèn el que llegeix al finalitzar la primària. Des del projecte LECXIT tenim el repte de contribuir en un canvi a favor de garantir que tot l'alumnat adquireixi un nivell de competència lectora que asseguri el seu desenvolupament educatiu i social.

Per fer-ho comptem amb una xarxa de més de 300 escoles, biblioteques i entitats socials en les quals més de 1.800 voluntaris i voluntàries acompanyen individualment a un nen o nena cada setmana. La tasca del voluntariat és donar suport a un infant en la construcció d’un hàbit lector, ajudar-lo a gaudir de la lectura, motivar-lo i esdevenir un referent lector que el faci creure en les seves capacitats. No es necessita cap formació específica, només cal saber llegir correctament en català i tenir ganes d'incidir en l'educació dels infants.

Si tens una hora lliure a la setmana i vols encomanar la passió per la lectura a un nen o una nena, registra't com a voluntari/ària del programa LECXIT.

OMPLE EL FORMULARI AQUÍ