Arrenca #somcrítics, un espai per posar en el centre de l’agenda educativa la necessitat de promoure el pensament crític.
Pilar Lleonart
Llicenciada en Ciències de l'educació per la UB, màster en Psicologia Comunitària per la UB i màster en Direcció de Polítiques Públiques Locals per l'UPF.
Llarga experiència en el treball social i educatiu, en el camp dels Equips d'Atenció a la Infància i Adolescència (EAIA´s), dels Serveis Socials, com a tècnica d'educació d'un districte, com a cap de Servei de Promoció Educativa de l'Institut Municipal d'Educació (IMEB), fins a l'actualitat, que dirigeix el programa Barcelona Ciutat Educadora de l'IMEB.
Durant un temps ha combinat el treball a l'Ajuntament amb la docència a la Universitat com a professora associada (UB d'educació Social) i amb la docència a la Diputació de Barcelona en l' àmbit d'acció social.
L'apassiona l'educació per la potència i força transformadora que té i per les possibilitats que brinda de promoció educativa i social a les persones. Creu fermament en que cal posar els esforços en polítiques educatives d'equitat, que ofereixin oportunitats a tothom, al llarg de la vida i que siguin de qualitat.
Li agrada mirar l'educació amb perspectiva àmplia, des d'una mirada comunitària que connecti diferents nodes provocant sinèrgies transformadores: inclusives, que generin benestar i empoderament. Insisteix en la necessitat d'avaluar tot allò que fem en educació per a poder treballar en base a evidències i des del rigor. Posa en valor l'educació en el lleure de base comunitària com a element clau en la formació i desenvolupament dels infants i dels i les joves, com a ciutadans crítics i coresponsables.
En definitiva, per a ella l'educació és un bé comú que cal preservar, cuidar i situar-lo en el centre de les polítiques públiques.
Projectes
Involucrats a la iniciativa