Neus Lorenzo Galés

La Dra. Neus Lorenzo Galés és Vicepresidenta de Recerca de la Societat Catalana de Pedagogia (Institut d'Estudis Catalans) i membre de la Junta de l'Observatori d'Innovació Tecnològica Educativa (ODITE-Espiral). És també docent a la Universitat d'Andorra (UdA) i cofundadora de la Transformation Society, i en l'actualitat participa com a formadora referent del Departament d'Educació en el projecte internacional Erasmus+ coordinat per la UAB "Evidenced-Informed Practices for Inclusion" (EIPSI, 2020-2023) https://eipsi-project.eu/the-team/

Té experiència laboral en diferents etapes educatives, inclosa la docència universitària (UB, UAB, UNED) i ha estat inspectora d'educació durant més de 20 anys amb tasques d'avaluació, supervisió i assessorament. Ha representat les comunitats autònomes de l'estat davant del Comitè d'Educació de les Regions del Parlament Europeu, ha estat Subdirectora General de Transformació Educativa i Cap del Servei de Llengües en el Departament d'Educació entre d'altres càrrecs, i ha treballat en la planificació i coordinació de programes d'innovació per promoure la internacionalització, el treball en equip i el lideratge transformador en els centres educatius.

Es autora i coautora d'articles sobre comunicació digital, metodologies específiques d'ensenyament i aprenentatge, polítiques educatives, i desenvolupament professional docent, publicats per Springer, Routledge, IGI-Global i Cambridge Scholars Publishing, i de materials i textos escolars per McGraw Hill, Oxford University Press, Richmond-Santillana, Oceà, i l'OCDE.

En els darrers tres anys ha tingut tres nets, i les seves àrees d'interès s'han ampliat a la cognició digital, la construcció identitària i cultural dels infants en un món híbrid, i la gestió de la transformació educativa vers una societat més ética i sostenible.

Publicacions i vídeos

Contingut relacionat

Actes

Ha format part dels actes següents