Mara Dierssen Sotos
"Neurobiòloga i investigadora"

Mara Dierssen Sotos

Doctorada en Medicina i Cirurgia a la Universitat de Cantàbria el 1985. És cap d’equip del programa Biologia de Sistemes en el Centre de Regulació Genòmica de Barcelona. També és professora col·laboradora en la docència de pre- i postgrau en diferents universitats.
Va ser presidenta de la International Behavior and Genetics Society, i ha estat membre de la junta directiva, vicepresidenta i actualment és presidenta de la Sociedad Española de Neurociencias i ha ocupat càrrecs directius en diverses societats. És membre de la DANA Alliance for Brain Initiatives i de l’Academia Europaea. També és membre del comitè editorial d’un gran nombre de revistes internacionals. Ha publicat més de 130 articles científics en revistes indexades a escala internacional i és autora de diverses publicacions en revistes de divulgació científica i llibres.

Ha rebut diversos premis a la seva investigació en síndrome de Down: el Ramon Trias Fargas (2005, 2007, 2013), el Jaime Blanco (2006, 2010), el Sisley Lejeune (2011), el Premi Nacional de Pensament i Cultura Científica de Catalunya, el Premi Laura Iglesias (2008) i el 2014 el David and Hillie Mahoney Award, entre d’altres. A més a més, ha estat membre del Consell de Cultura de Barcelona i del patronat de l’Institut de Cultura de Barcelona i de diferents consells assessors científics.