Convocatòria de beca adreçada a investigadors que vulguin fer una estada a la Direcció d'Educació de l'OCDE per treballar en recerca comparada a nivell internacional sobre l'assessorament i l'aprenentatge mutu dels sistemes educatius dels diferents països.
Òscar Valiente
Òscar Valiente, sociòleg. La seva especialitat acadèmica és la Sociologia de la Política d'Educació i treballa en els àmbits internacional i de política comparada. Du a terme investigació quantitativa des de la perspectiva de l’economia política crítica. Els seus interessos de recerca inclouen la governança mundial dels sistemes educatius i els efectes de les polítiques educatives en la justícia social.
És professor de la Universitat de Glasgow des de gener de 2013. Anteriorment, ha treballat per l'OCDE a París, inicialment, al Centre de Recerca i Innovació Educativa (CERI), i més tard, en el Programa de Gestió Institucional en Educació Superior (IMHE). També és membre del Centre Robert Owen per al Canvi Educatiu des del seu naixement a l'octubre de 2013. Actualment, col·labora amb la Fundació Jaume Bofill i és professor visitant al Centre per a la Globalització, Educació i Polítiques Socials de la Universitat Autònoma de Barcelona i al centre d'Educació Internacional de la Universitat de Sussex.
Publicacions recents
Tarabini, A., Bonal, X., and Valiente, O. (2014) Reacting to poverty:a comparative analysis of schools in Brazilian deprived areas. PROSPECTS . ISSN 0033-1538 (doi:10.1007/s11125-014-9317-y) (Early Online Publication)
Valiente, O. (2013) Connected Minds. Evidence and Educational Implications of Learners' Attachment to Digital Media and Connectedness. OECD Publishing, Paris, France. ISBN 9789264075221
Valiente, O. (2012) Higher Education in Regional and City Development: Antioquia, Colombia 2012. OECD Publishing, Paris, France. ISBN 9789264179028
Projectes
Involucrats a la iniciativa
-
-
PIAAC (Assessment of Adult Competencies) és una prova impulsada per l’OCDE i els seus països membres per avaluar les competències de la població adulta en tres grans àrees de competències: lectora, matemàtica i solució de problemes en entorns tecnològics.
-
La recerca Formació Professional i Ocupació a Catalunya parteix d'una revisió d'indicadors des d'una perspectiva comparada i internacional per tal d'aportar dades i evidència rellevant per l'FP a Catalunya. La recerca permet desmentir alguns tòpics sobre l'FP i aporta coneixement útil a la millora del model actual d'FP.
-
Aquest informe analitza les magnet schools dels EUA com una estratègia d’innovació educativa per combatre la segregació escolar i garantir una oferta educativa d’alta qualitat per a tot l’alumnat.
-
Aquesta recerca té com a objectiu principal sistematitzar l’evidència internacional sobre aquells factors institucionals que es consideren clau per tal d’assegurar una implementació efectiva d’una política de formació dual.
Publicacions i vídeos
Contingut relacionat
Actes
Ha format part dels actes següents
-
Els títols acadèmics són decisius a l’hora de trobar feina?
Els títols acadèmics són decisius a l’hora de trobar feina?
Quines competències ens demanarà la societat de demà? Com influeixen les competències en la nostra posició en el mercat laboral? Com influeix el nivell de...
28/10/2015 17:30h - 19:00h
Palau Robert
Més informació -
Quin model de formació professional dual necessita Catalunya?
Quin model de formació professional dual necessita Catalunya?
05/02/2015 17:30h - 19:30h
Palau Robert
Més informació -
Quin és el futur de l'FP a Catalunya? Reptes i dilemes des d'una mirada internacional
Quin és el futur de l'FP a Catalunya? Reptes i dilemes des d'una...
Quines són les necessitats de la Formació Professional?
11/06/2014 16:30h - 16:30h
Col·legi d'Advocats de Barcelona (Auditori de la 8a planta)
Més informació
Notícies
Estigues informat