dj3-millorar-600x740.jpg

Com millorar la qualitat de les activitats educatives del fora escola?

L’oferta d’activitats que infants, adolescents i joves poden fer en sortir de classe és tot un ventall amplíssim de propostes variades que funciona com un ecosistema molt diversificat on cadascuna busca el seu espai, amb una idiosincràsia i una aportació concretes.

S’hi pot trobar des d’un tastet esportiu iniciàtic fins a una pràctica esportiva gairebé professional, des d’un descobriment de materials plàstics fins al cultiu de l’esperit artístic, des de la facilitat de compartir estones amb altres companys i companyes fins a l’oportunitat de consolidar amistats i grups.

Cadascun d’aquests espais, activitats i propostes és únic, irrepetible i diferent. I, tanmateix, tothom vol el mateix: que els i les participants visquin experiències enriquidores, agradables, divertides, motivadores, transformadores i que els facin créixer com a ciutadans i ciutadanes amb els seus drets i els seus deures.

Siguin els escacs o les arts marcials, el circ, el bosc o el grup, tots aquests entorns són transmissors d’oportunitats educatives: adquirir nous aprenentatges i competències per a la vida, fer descobriments, explorar l’autoconeixement, trobar nous valors, assajar actituds i tastar reflexions.

Una bona qualitat de les activitats ofertes a la ciutadania en diferents temps i espais del municipi és una base necessària per a ampliar les oportunitats educatives a temps complet.

  • Pàgines 23
  • Data 12/04/2021
  • ISBN 978-84-123061-5-6

L’oferta d’activitats que infants, adolescents i joves poden fer en sortir de classe és tot un ventall amplíssim de propostes variades que funciona com un ecosistema molt diversificat on cadascuna busca el seu espai, amb una idiosincràsia i una aportació concretes.

S’hi pot trobar des d’un tastet esportiu iniciàtic fins a una pràctica esportiva gairebé professional, des d’un descobriment de materials plàstics fins al cultiu de l’esperit artístic, des de la facilitat de compartir estones amb altres companys i companyes fins a l’oportunitat de consolidar amistats i grups.

Cadascun d’aquests espais, activitats i propostes és únic, irrepetible i diferent. I, tanmateix, tothom vol el mateix: que els i les participants visquin experiències enriquidores, agradables, divertides, motivadores, transformadores i que els facin créixer com a ciutadans i ciutadanes amb els seus drets i els seus deures.

Siguin els escacs o les arts marcials, el circ, el bosc o el grup, tots aquests entorns són transmissors d’oportunitats educatives: adquirir nous aprenentatges i competències per a la vida, fer descobriments, explorar l’autoconeixement, trobar nous valors, assajar actituds i tastar reflexions.

Una bona qualitat de les activitats ofertes a la ciutadania en diferents temps i espais del municipi és una base necessària per a ampliar les oportunitats educatives a temps complet.

Utilitzem cookies pròpies i de tercers per millorar la informació que es fa pública al nostre lloc web i recopilar informació estadística. Si es continua navegant, considereu que s’accepta el seu ús. Podeu canviar la configuració i obtenir més informació aquí.

Acceptar