Laura Mencía

Llicenciada en Sociologia i postgradua en Metodologies participatives per al desenvolupament local, a la Universitat Autònoma de Barcelona.

La seva trajectòria professional arrenca en el tercer sector, impulsant la participació i l’associacionisme, i pren cos a l’administració local, primer a la regidoria d’educació de l’Ajuntament de Barcelona i després com a tècnica de polítiques juvenils al Consell Comarcal del Maresme. Llavors, fa el salt cap a l’emprenedoria i s’ofereix com a consultora en política educativa local i com a formadora de professionals de les polítiques de joventut. En aquesta etapa, ha elaborat diagnosis educatives locals, ha dissenyat plans locals d’educació, projectes educatius de ciutat, plans d’acompanyament a l’èxit educatiu, projectes i xarxes locals de transició escola treball, ha dinamitzat espais formatius i comunitats d’aprenentatge i ha acompanyat durant set anys una xarxa educativa local.