upl-desegracioau_web_publicacioau_600x740px_v1.jpg

Dossier: Educació posposa l’aprovació d’un nou decret de concerts imprescindible per combatre la segregació

La regulació del sector concertat és un element central a l’hora d’abordar les desigualtats en la distribució de l’alumnat, i és encara un repte pendent. El decret de concerts, vigent des de fa 30 anys i molt anterior a la Llei d’Educació (2009), avala una aplicació parcial i desigual de part de les mesures previstes en el Pacte contra la Segregació escolar per part dels centres educatius concertats. Aquest marc regulador ambigu i obsolet afavoreix que hi hagi desigualtats importants entre xarxes de titularitat i dins del sector concertat.

• Pàgines 14
  • Data 22/02/2023

Catalunya, pionera en el desplegament de mesures per combatre la segregació escolar, no podrà avançar en la desegregació mentre el Departament d’Educació no pugui aplicar polítiques d’equitat al conjunt de centres finançats amb fons públics. Per això, l’actual decret de concerts de l’any 1993 suposa un fre que dificulta avançar en la reducció de la segregació escolar, un propòsit que compta amb un ampli consens social, polític i institucional.

Notícia: Educació posposa l’aprovació d’un nou decret de concerts imprescindible per combatre la segregació escolar

L’elaboració d’un nou decret de concerts es va iniciar el 2019, en un context de consens a favor de lluitar contra la segregació escolar. Hi ha el risc de perdre l’oportunitat de dotar-nos d’una eina clau per desplegar el Pacte contra la Segregació Escolar. Acabar la legislatura actual sense un nou decret intensificarà les diferències de composició entre xarxes i dins del sector concertat.

Relacionat: Descarrega la presentació del dossier de premsa