thu-infbre74_banner-web_600x740_b.jpg

Dossier: L'abandonament a 4t d'ESO: les desigualtats en la transició a l'educació postobligatòria

L’any 2020, el 61% de l’alumnat de 19 anys que havia deixat els estudis ho havia fet durant l’ESO i principalment en acabar 4t d’ESO. Per tant, el gruix d’abandonament s’acumula precisament en aquest moment de transició. Aquesta no continuïtat educativa té importants costos personals per als joves que ho pateixen i també per al conjunt de la societat. És, per tant, un aspecte clau en termes de justícia social i una forma de proporcionar les eines als joves perquè puguin desenvolupar trajectòries vitals autònomes i satisfactòries.

• Data 04/05/2023

Notícia: L’abandonment a 4t d’ESO: les desigualtats en la transició a l’educació postobligatoria.

Aquest informe “L’abandonament a 4t d’ESO: les desigualtats en la transició a l’educació postobligatòria” aporta evidència sobre una etapa fins ara poc analitzada des del punt de vista quantitatiu: la no continuïtat educativa després 4t ESO a estudis postobligatoris (tots aquells alumnes que després de 4t d’ESO no accedeixen al batxillerat o els CFGM).

Relacionat: Descarrega la presentació del dossier de premsa.

Publicacions i vídeos

Contingut relacionat

Cal actuar ja per acabar amb l'abandonament escolar

Plataforma Zero Abandonament: Reptes i Solucions contra l’abandonament escolar