L’escola inclusiva a Catalunya: una il·lusió seductora

Han passat més de sis anys de la proclamació, el 19 de juliol de 2009, de la Llei d’educació de Catalunya (LEC). Aquesta llei representava, per a molts, l’oportunitat de poder obrir les portes a una escola inclusiva.

  • Pàgines 24
  • Data 30/09/2016
  • ISBN 978-84-945264-8-0

Han passat més de sis anys de la proclamació, el 19 de juliol de 2009, de la Llei d’educació de Catalunya (LEC). Aquesta llei representava, per a molts, l’oportunitat de poder obrir les portes a una escola inclusiva.

Una il·lusió seductora alimentada per l’article 81, apartats 1 i 2, de la llei: «L’atenció educativa de tots els alumnes es regeix pel principi d’escola inclusiva». «Els projectes educatius dels centres han de considerar els elements curriculars, metodològics i organitzatius per a la participació de tots els alumnes en els entorns escolars ordinaris, independentment de llurs condicions i capacitats». Però, de fet, tant les contradiccions conceptuals com les vacil·lacions lingüístiques que apareixen en el redactat han convertit la il·lusió seductora en un simple miratge.

Podeu descarregar-vos Reptes de l'educació a Catalunya. Anuari 2015 complet aquí.

 

Utilitzem cookies pròpies i de tercers per millorar la informació que es fa pública al nostre lloc web i recopilar informació estadística. Si es continua navegant, considereu que s’accepta el seu ús. Podeu canviar la configuració i obtenir més informació aquí.

Acceptar