Les transicions educatives tenen un rol central per explicar la (re)producció de les desigualtats socials i representen un paper clau en la comprensió de l’Abandonament Escolar Prematur (AEP). La transició entre l’educació obligatòria i la postobligatòria és especialment rellevant per entendre les trajectòries educatives dels i les joves, perquè és en aquest moment quan, per primer cop, s’enfronten a una «tria real» que els porta a haver d’escollir entre Batxillerat o Cicles Formatius de Grau Mitjà (CFGM).
L’objectiu d’aquest llibre és analitzar com es configuren aquestes transicions, explorant les múltiples desigualtats de caràcter social, institucional i relacional que les travessen i condicionen. Aquesta anàlisi es fa a partir de les veus dels i les joves que estan estudiant el primer curs de Batxillerat i CFGM. Posar les seves vivències al centre ajuda a entendre la complexitat de les tries educatives i la dimensió intrínsecament emocional, situada i relacional de la pràctica i de l’experiència educativa. En conjunt, el llibre ofereix elements analítics cabdals per desplegar polítiques educatives a escala de sistema, de centre i de professorat orientades a assolir l’horitzó d’escolarització de tot l’alumnat fins als divuit anys.
Vols saber-ne més?