Aina Tarabini-Castellani

Aina Tarabini-Castellani

Professora titular de Sociologia a la Universitat Autònoma de Barcelona i sots-directora del centre de recerca GEPS-UAB. És especialista en l’estudi de les desigualtats educatives.

Formació

Doctora en Sociologia per la Universitat Autònoma de Barcelona.

Experiència

Ha liderat nombrosos projectes de recerca centrats en els processos de (re)producció i transformació de les desigualtats socials a la vida quotidiana dels sistemes i els centres educatius. Específicament, les seves línies d’estudi inclouen l’abordatge dels processos d’èxit, fracàs i abandonament escolar; l’anàlisi de les trajectòries i experiències educatives dels i les joves; i la investigació sobre currículum, pedagogia i pràctiques i creences docents, des d’una perspectiva sociològica.

La seva recerca es desplega des d’una mirada de justícia social que atribueix un paper central a les relacions afectives i de cura. Col·labora de forma regular amb centres educatius, especialment d’ESO, Formació Professional i Noves Oportunitats i és formadora -entre altres- del Màster de Formació del Professorat d’Educació Secundària.

Així mateix, gaudeix d’un gran reconeixement internacional en el camp de la sociologia de l’educació: ha realitzat estades de recerca i docència a múltiples universitats, entre les que destaquen la Universitat de Hèlsinki (Finlàndia), la Universitat de Manchester (Regne Unit) o la Universitat de Buenos Aires (Argentina), és Editora de la revista Critical Studies of Education i també és membre del Consell Directiu de la Xarxa de Recerca en Sociologia de l’Educació de l’Associació Europea de Sociologia.

Projectes

Actualment és la investigadora principal del projecte LEARNER i la co-investigadora principal del projecte Acompanya’m.

És autora de nombroses publicacions de caràcter científic a nivell nacional i internacional. Així mateix, ha dirigit l'Anuari 2022, és autora de L’escola no és per tu: el rol dels centres educatius en l’abandonament escolar i coautora de Perduts pel camí: desigualtats en les transicions educatives després de l’ESO. En el marc de la Fundació, ha participat en diversos projectes, entre els que destaquen Magnet i Plataforma contra l'AEP, i ha estat ponent en un bon nombre d'actes públics.

Projectes

Involucrats a la iniciativa

Publicacions i vídeos

Contingut relacionat

Actes

Ha format part dels actes següents

Utilitzem cookies pròpies i de tercers per millorar la informació que es fa pública al nostre lloc web i recopilar informació estadística. Si es continua navegant, considereu que s’accepta el seu ús. Podeu canviar la configuració i obtenir més informació aquí.

Acceptar