8tl-web-1.jpg

Per un Pla 2030 d’Actualització del Sistema Educatiu

La Fundació Bofill i Unescocat llancen, coincidint amb el Dia Mundial dels Docents (UNESCO), una proposta dirigida a les formacions parlamentàries per tal que s’acordi un pla a 10 anys d’actualització del sistema educatiu que s’avanci al creixement de les desigualtats que està generant la pandèmia i respongui a l’Agenda 2030 i al que diu en matèria d’educació.

• Pàgines 10
  • Data 05/10/2020

La presentació ha coincidit amb la publicació de l’avaluació del programa Escola Nova 21, encarregada a uns experts externs, i que constata l’alt impacte de les accions de canvi intensiu que van tenir els 30 centres de la mostra representativa, així com la influència en l’orientació cap al canvi de les xarxes que van articular mig miler de centres, el que permet planificar accions d’actualització per al conjunt del sistema. Així, apunten que el coneixement i procediments generats amb l’experiència Escola Nova 21 i amb d’altres permetrien impulsar una gran acció de sistema. En aquest sentit apunten “L’avaluació d’Escola Nova indica que sense una estratègia concreta i ambiciosa per transformar el sistema educatiu, l’actualització no es produirà. Per això proposem un pla amb 15 compromisos concrets”.

La demanda pública d’una política transversal de canvi educatiu compta amb el suport d’una llista de 60 persones: els directors/es de trenta escoles i instituts i trenta personalitats i acadèmiques d’àmbits diversos, de la transformació digital, les ciències experimentals i l’ecologia a la filosofia, l’educació o els drets humans. Entre elles hi ha l’exdirector de la UNESCO Federico Mayor Zaragoza; l’arquitecta i presidenta de la Fundació Pasqual Maragall Cristina Maragall; el rector de la Universitat Pompeu Fabra Jaume Casals; la sociòloga Marina Subirats; el director del Barcelona Supercomputing Center Mateo Valero; o la presidenta de la Xarxa Mediterrània d’Àrees Marines Protegides Puri Canals.

Podeu descarregar i llegir la proposta completa i, per saber-ne més, consultar el dossier de premsa de la presentació de la proposta.

Publicacions i vídeos

Contingut relacionat

La Fundació Bofill i Unescocat demanen un pla a deu anys per actualitzar el sistema educatiu