cob_03_230x310_cat.jpg

Què funciona en educació? Serveixen els programes d’estiu per millorar els aprenentatges i els resultats educatius dels alumnes?

Les vacances d’estiu deturen el ritme d’aprenentatge d’infants i adolescents, i en molts casos el fan retrocedir. En un context com el nostre, on uns llargs períodes de vacances estivals conviuen amb uns indicadors educatius generals bastant millorables, els programes d’aprenentatge a l’estiu semblen cridats a acomplir una funció central en la millora de les oportunitats educatives. Aquesta revisió d’evidència es pregunta fins a quin punt aquests programes poden acomplir aquesta funció.

  • Pàgines 23
  • Data 25/05/2016
  • ISBN 978-84-945263-1-2

Les vacances d’estiu deturen el ritme d’aprenentatge d’infants i adolescents, i en molts casos el fan retrocedir. En un context com el nostre, on uns llargs períodes de vacances estivals conviuen amb uns indicadors educatius generals bastant millorables, els programes d’aprenentatge a l’estiu semblen cridats a acomplir una funció central en la millora de les oportunitats educatives. Aquesta revisió d’evidència es pregunta fins a quin punt aquests programes poden acomplir aquesta funció.

 

Publicacions i vídeos

Contingut relacionat

Com aprofitar l’estiu per reduir les desigualtats educatives?

Com aprofitar l’estiu per reduir les desigualtats educatives? (retransmissió en directe)

Els incentius econòmics al professorat, milloren els resultats educatius?

Quins agrupaments a les aules milloren els aprenentatges per a tothom? (resum)

Els programes de tutorització individual milloren els aprenentatges? (resum)

Sessió paral·lela 1 / Agrupaments a les aules: millors aprenentatges per a tothom (retransmissió en directe)

Competències per al segle XXI: com les avaluem?

Competències per al segle XXI: experiències i lliçons

Competències socials, emocionals i metacognitives: programes que funcionen (resum)

Les extraescolars a debat: quines i com generen oportunitats educatives?

Sessió paral·lela 2: Habilitats socials, emocions i actituds d'aprenentatge

Sessió paral·lela 1 + conclusions: Habilitats socials, emocions i actituds d'aprenentatge

Sessió plenària 9 - 11.15 h: Habilitats socials, emocions i actituds d'aprenentatge

Les extraescolars a debat: quines i com generen oportunitats educatives? (retransmissió en directe)

Ens poden ajudar les evidències a dissenyar i millorar les activitats extraescolars?

Com dissenyar programes d'estiu que ofereixin oportunitats a infants i joves?

Poden les evidències ajudar-nos a dissenyar millors programes d'estiu?

Sessió paral·lela 2: Programes de tutorització individual reptes des de l'escola i l'entorn (retransmissió en directe)

Sessió plenària: Agrupaments a l’aula i tutorització individual (retransmissió en directe)

Utilitzem cookies pròpies i de tercers per millorar la informació que es fa pública al nostre lloc web i recopilar informació estadística. Si es continua navegant, considereu que s’accepta el seu ús. Podeu canviar la configuració i obtenir més informació aquí.

Acceptar