cobertarubrica.jpg

Rúbrica per l’autoavaluació i la millora dels projectes d’Aprenentatge Servei

L'aprenentatge servei (ApS) és una metodologia pedagògica que combina en una sola activitat l'aprenentatge de continguts, competències i valors amb tasques de servei a la comunitat.

• Pàgines 40
  • Data 18/02/2014
  • ISBN 978-84-941361-4-6

En l'aprenentatge servei el coneixement s'utilitza per millorar algun aspecte de la realitat i el servei es converteix en una experiència formativa que proporciona sabers nous. Aprenentatge i servei es beneficien mútuament: l'aprenentatge adquireix sentit cívic i el servei es converteix en un taller de valors i coneixements. L'aprenentatge servei és una pràctica complexa en la qual convergeixen dinamismes interdependents que es reforcen entre ells. Cada experiència mostra una realitat polièdrica, difícil de valorar a causa dels múltiples aspectes que la configuren. La rúbrica ens ajudarà a analitzar un per un els dinamismes que componen l’aprenentatge servei. No obstant això, el procés de millora d’una activitat d’aprenentatge servei no conclou amb el moment d’analitzar-ne els dinamismes, sinó que exigeix considerar les relacions que s’estableixen entre ells.

Podeu consultar altres guies d'Aprenentage Servei aquí.