Aprenentatge Servei (ApS)
CompletatEl projecte és un espai generador d'iniciatives i confluència d'accions encaminades a facilitar i reforçar els projectes d'aprenentatge servei amb la missió d'impulsar aquesta proposta educativa. En el camp de la intervenció social, avancem més en la difusió i l'arrelament de l’aprenentatge servei, una proposta educativa que fon intencionalitat pedagògica i intencionalitat solidària, i que millora la cohesió i l’èxit escolar.
Des del projecte, reconeixem les bones pràctiques ja existents, valorem aquelles que són sostenibles i que creen xarxa social cooperativa i considerem que l’aprenentatge servei pren rellevància en el moment actual pel seu possible rol en l’educació per a la ciutadania, la vinculació amb una educació en valors experiencial i el lligam amb tots els moviments que vinculen l’escola amb la comunitat.
Els darrers anys, ens preocupem per obrir nous àmbits d'implementació i per facilitar la millora de la qualitat dels projectes. Aquesta tasca la fem a través de materials, seminaris, jornades i convocatòries d'ajuts i obrir camps com aprenentatge servei i finances ètiques, aprenentatge servei i justícia global o aprenentatge servei i noves tecnologies. També ens preocupa l'avaluació dels projectes i hem treballat per facilitar reflexions i eines al voltant d'aquesta qüestió.
A aquesta tasca d’estendre i arrelar l’aprenentatge servei a diversos àmbits territorials i sectorials d'actuació dedica els seus esforços el Centre Promotor d’Aprenentatge Servei. És un projecte compartit en el que treballem el Grup de Recerca en Educació Moral (GREM), l'Institut de Ciències de l'Educació (ICE) i el Grup de Recerca en Educació Intercultural (GREDI) de la Universitat de Barcelona, la Fundació Catalana de l'Esplai, Minyons Escoltes i Guies de Catalunya, la Federació de Moviments de Renovació Pedagògica de Catalunya, la Fundació Escola Cristiana, LaFede.cat, la Taula d’Entitats del Tercer Sector Social i la Fundació Jaume Bofill, la qual lidera i aixopluga el projecte.
Publicacions
Video
No t’ho perdis
Actes
Actes anteriors
-
6a Jornada d’Intercanvi d’Experiències d’Aprenentatge Servei
6a Jornada d’Intercanvi d’Experiències d’Aprenentatge Serv...
Com es concreta l’aprenentatge servei en els centres educatius i les entitats socials? Quines estratègies d’impuls i extensió s’estan desenvolupant en el nostre...
20/01/2017 15:00h - 19:30h
CCCB
Més informació -
Però... això com s’avalua?
Però... això com s’avalua?
Al tractar-ser d’activitats que es basen en la vida real quines oportunitats d’avaluació competencial afavoreix l’APS? Com avaluem les estratègies...
02/12/2015 17:00h - 19:00h
Sala d'actes de l'Arts Santa Mònica
Més informació -
-
5es Jornades d'Intercanvi d'experiències d'APS
5es Jornades d'Intercanvi d'experiències d'APS
A la jornada, a més d'experiències, tindrem l'oportunitat d'escoltar les reflexions i l'experiència de la professora Dolores Perillán, coordinadora acadèmica d'APS a...
07/11/2014 15:30h - 19:30h
Escola Collaso i Gil
Més informació -
Jornada d'Aprenentatge Servei a Girona
Jornada d'Aprenentatge Servei a Girona
03/11/2014 15:30h - 15:30h
Més informació -
Notícies
Estigues informat
Coordinació
Coordinadors del projecte
-
Fathia Benhammou
Directora de programes
Mestra especialitzada en Educació Infantil per la Universitat Autònoma de Barcelona (UAB). Màster en Exclusió Social, Diversitat Cultural i Intervenció Socioeducativa per la Universitat de Girona (UdG). Té una llarga experiència en el treball social i educatiu amb adolescents d’origen immigrat…
Veure’n més
-
Laura Campo
Doctora en Educació (títol de la tesi: Aprenentatge servei i educació superior. Una rúbrica per a l’avaluació de projectes, dirigida per Miquel Martínez Martín); llicenciada en Psicopedagoga i diplomada en Magisteri per la Universitat de Barcelona. Té formació específica en docència universitàri…
Veure’n més
Equip
Equip del projecte
-
Núria Alós
Veure’n més
-
Roser Batlle
Roser Batlle, directora de l'ESCOLA DEL BAIX del moviment d'educació en el lleure MOVIBAIX.
Veure’n més
-
Brenda Bär
Mestra de Primària i graduada en Ciències Polítiques i de l’Administració per la Universitat de Barcelona. Màster en recerca, educació física i innovació educativa per la mateixa universitat i doctoranda del programa de Educació i Societat amb una tesi vinculada a la construcció de municipis e…
Veure’n més
-
Salvador Carrasco Calvo
Salvador Carrasco Calvo és catedràtic del Departament de Sociologia i Anàlisi de les Organitzacions, i cap de la Secció de Formació del Professoral Universitari de l'Instutut de Ciències de l'Educació, ambdós de la Universitat de Barcelona.
Veure’n més
-
Georgina Casas
Veure’n més
-
Teresa Ciurana
Veure’n més
-
Pilar Folgueiras
Veure’n més
-
Mònica Gijón
Veure’n més
-
Anna Martínez
Tercer Sector Social.
Veure’n més
-
Catalina Parpal
Veure’n més
-
Josep Palos Rodríguez
Josep Palos Rodríguez, de l'Institut de Ciències de l'Educació de la Universitat de Barcelona.
Veure’n més
-
Josep Maria Puig Rovira
Josep M. Puig Rovira, catedràtic de Teoria de l'Educació a la Facultat de Pedagogia de la Universitat de Barcelona (UB) i membre del Grup de Recerca en Educació Moral (GREM).
Veure’n més
-
Laura Rubio Serrano
Laura Rubio Serrano, professora del Departament de Teoria i Història de l'Educació de la Facultat de Pedagogia de la Universitat de Barcelona. Les seves línies de recerca principals dins del Grup de Recerca en Educació Moral (GREM) són la cultura moral de les institucions, el disseny de mate…
Veure’n més
-
Carles Xifra
Veure’n més
Autors
Autors del projecte
-
Roser Batlle
Roser Batlle, directora de l'ESCOLA DEL BAIX del moviment d'educació en el lleure MOVIBAIX.
Veure’n més
-
Carme Bosch
Carme Bosch, cap de la secció de programes educatius de la Diputació de Barcelona.
Veure’n més
-
Anna Maria Escofet
Anna Escofet, professora del Departament de Teoria i Història de l'Educació a la UB i va assumir el càrrec de degana de la Facultat de Pedagogia l'octubre de 2009. Ha participat en nombrosos projectes de recerca finançats en convocatòries públiques, molts d'ells referits a l'ús de les tecnol…
Veure’n més
-
Laura Campo
Doctora en Educació (títol de la tesi: Aprenentatge servei i educació superior. Una rúbrica per a l’avaluació de projectes, dirigida per Miquel Martínez Martín); llicenciada en Psicopedagoga i diplomada en Magisteri per la Universitat de Barcelona. Té formació específica en docència universitàri…
Veure’n més
-
Laura Lucchetti
Veure’n més
-
Mònica Gijón
Veure’n més
-
Xus Martín Garcia
Xus Martín Garcia, professora titular de la Facultat de Pedagogia de la UB i coordinadora del màster “Educació per a la ciutadania i en valors”. Imparteix docència en assignatures vinculades a Teoria de l’Educació i Educació en valors en els Graus de Pedagogia i d’Educació Social. L…
Veure’n més
-
Miquel Martínez Martín
Catedràtic de Teoria de l’Educació. Professor col·laborador de la Universitat de Barcelona i del Grup de Recerca en Educació en valors i desenvolupament moral GREM-UB. Formació Doctor en Filosofia i Ciències de l’Educació. Experiència La seva activitat docent i investigadora tracta sobr…
Veure’n més
-
Josep Palos Rodríguez
Josep Palos Rodríguez, de l'Institut de Ciències de l'Educació de la Universitat de Barcelona.
Veure’n més
-
Josep Maria Puig Rovira
Josep M. Puig Rovira, catedràtic de Teoria de l'Educació a la Facultat de Pedagogia de la Universitat de Barcelona (UB) i membre del Grup de Recerca en Educació Moral (GREM).
Veure’n més
-
Anna Ramis
Mestra i pedagoga. Treballa amb educadors (mares, pares, mestres, professores... directius) i ha elaborat algunes idees i propostes per treballar la confiança entre docents i famílies com a base d'un nou estil de relació Família/Escola. Les ha presentades en el llibre Famílies i escola: Ente…
Veure’n més
-
Laura Rubio Serrano
Laura Rubio Serrano, professora del Departament de Teoria i Història de l'Educació de la Facultat de Pedagogia de la Universitat de Barcelona. Les seves línies de recerca principals dins del Grup de Recerca en Educació Moral (GREM) són la cultura moral de les institucions, el disseny de mate…
Veure’n més
-
Lluís Vallvé
Lluís Vallvé i Cordomí nascut a Barcelona el 1957, ha exercit de mestre d’educació visual i plàstica durant trenta-dos anys compaginant molt temps aquesta tasca amb les d’equips directius. Els darrers anys ha estat treballant al Consorci d’Educació de Barcelona a l’Àrea d’Innovació Programes i Forma…
Veure’n més