cob_05_230x310_cat.jpg

Són efectius els programes d’educació socioemocional com a eina per millorar les competències de l’alumnat? / Com treballar l’autoregulació i la metacognició a l’aula: què funciona i en quines condicions?

Dins el món educatiu, existeix actualment el convenciment que, al costat de les competències cognitives “clàssiques”, relacionades amb àrees curriculars com les matemàtiques o la llengua, hi ha un altre tipus d’habilitats de gran transcendència per al desenvolupament personal i les oportunitats socials dels infants i els joves del segle xxi: són, d’una banda, les denominades habilitats socials i emocionals, i de l’altra, les competències metacognitives i regulatives.

  • Pàgines 40
  • Data 21/12/2016
  • ISBN 978-84-945870-7-8

Dins el món educatiu, existeix actualment el convenciment que, al costat de les competències cognitives “clàssiques”, relacionades amb àrees curriculars com les matemàtiques o la llengua, hi ha un altre tipus d’habilitats de gran transcendència per al desenvolupament personal i les oportunitats socials dels infants i els joves del segle xxi: són, d’una banda, les denominades habilitats socials i emocionals, i de l’altra, les competències metacognitives i regulatives.

Són nombroses les definicions que s’han fet d’unes i altres habilitats.

Per exemple, passarien per competències socioemocionals aspectes com la consciència i la gestió personal, la consciència social i les habilitats relacionals, o la capacitat de prendre decisions responsablement. Pel que fa a les competències metacognitives i d’autoregulació, s’acostuma a fer referència a les estratègies d’aprendre a aprendre i a elements motivacionals, d’autonomia, planificació i pensament crític.

 

 

Publicacions i vídeos

Contingut relacionat

Competències socials, emocionals i metacognitives: programes que funcionen (resum)

Sessió plenària 9 - 11.15 h: Habilitats socials, emocions i actituds d'aprenentatge

Sessió paral·lela 1 + conclusions: Habilitats socials, emocions i actituds d'aprenentatge

Sessió paral·lela 2: Habilitats socials, emocions i actituds d'aprenentatge

Les extraescolars a debat: quines i com generen oportunitats educatives? (retransmissió en directe)

Competències per al segle XXI: com les avaluem?

Competències per al segle XXI: experiències i lliçons

Les extraescolars a debat: quines i com generen oportunitats educatives?

Ens poden ajudar les evidències a dissenyar i millorar les activitats extraescolars?

Com dissenyar programes d'estiu que ofereixin oportunitats a infants i joves?

Com aprofitar l’estiu per reduir les desigualtats educatives?

Com aprofitar l’estiu per reduir les desigualtats educatives? (retransmissió en directe)

Poden les evidències ajudar-nos a dissenyar millors programes d'estiu?

Els programes de tutorització individual milloren els aprenentatges? (resum)

Quins agrupaments a les aules milloren els aprenentatges per a tothom? (resum)

Sessió paral·lela 2: Programes de tutorització individual reptes des de l'escola i l'entorn (retransmissió en directe)

Sessió paral·lela 1 / Agrupaments a les aules: millors aprenentatges per a tothom (retransmissió en directe)

Sessió plenària: Agrupaments a l’aula i tutorització individual (retransmissió en directe)

Els incentius econòmics al professorat, milloren els resultats educatius?

Utilitzem cookies pròpies i de tercers per millorar la informació que es fa pública al nostre lloc web i recopilar informació estadística. Si es continua navegant, considereu que s’accepta el seu ús. Podeu canviar la configuració i obtenir més informació aquí.

Acceptar