L’Anuari 2024 de la Fundació Bofill analitza els principals indicadors educatius en clau evolutiva i en comparativa internacional. L’anàlisi i l’aposta política que fa, va més enllà del d’anuaris anteriors, tot involucrant visions i accions d’àmbits que no són únicament escolars.
Gerard Ferrer-Esteban
Professor a la UOC i investigador en polítiques educatives, desigualtats i estratègies d’ensenyament
Formació
Doctor en Sociologia per la UAB, pedagog i educador social.
Experiència
Ha estat docent i investigador a la UAB i a la UdG. També ha treballat com a project manager i recercador a la Fundació Agnelli (Itàlia). Ha participat en projectes d’I+D de l’European Research Council (ERC) i el Ministeri d’Educació. Coordina el grup de recerca LES (Laboratori d’Educació Social) a la UOC i és col·labora amb els grups GEPS (Globalization, Education and Social Policies) i GLANCE (Global and Comparative Studies in Education) de la UAB.
Projectes i publicacions destacades
Ha desenvolupat recerques sobre els sistemes de rendició de comptes i d’avaluació, així com sobre la relació entre governança, respostes escolars i preferències i accions del professorat. Altres descriuen les desigualtats educatives i l’estat de la segregació escolar, així com exploren l’efecte de certes polítiques (quasi-mercats educatius, autonomia i pràctiques escolars) en la segregació social i ètnica.
Amb la Fundació Bofill ha estat coautor de la part d’indicadors dels Anuaris de 2020, 2016, 2013 i 2011, i de l’anàlisi de PISA 2003. És autor de tres publicacions del Què funciona en educació?, així com de la publicació sobre orientació del projecte Recerca i acció.
Projectes
Involucrats a la iniciativa
-
-
Les col·laboracions recollides en aquest Anuari 2020, a càrrec de deu experts coordinats per César Coll i Bernat Albaigés, aborden alguns dels desafiaments educatius més punyents que compartim amb els països del nostre entorn. I ho fan partint de la realitat del sistema educatiu català, de les seves fortaleses i febleses.
-
L’estudi Reformed examina la implementació de les polítiques d'autonomia escolar i rendició de comptes a Catalunya i a d'altres països i es fixa en com els equips directius i el professorat viuen i duen a la pràctica aquestes polítiques a les seves escoles.
Publicacions i vídeos
Contingut relacionat
Actes
Ha format part dels actes següents
-
Les evidències a l'aula: una educació amb fonament
Les evidències a l'aula: una educació amb fonament
Aquest curs, les mesures sanitàries i unes majors necessitats de l’alumnat estan obligant els docents a replantejar i reorganitzar moltes de les pràctiques que duien...
10/11/2020 17:30h - 19:45h
Més informació -
Diversificació i inclusió a l’escola: com millorar l’atenció a les diversitats d’aprenentatge?
Diversificació i inclusió a l’escola: com millorar l’atenció...
Diversificació, adaptació, personalització..., són distintes les fórmules i plantejaments que es despleguen en els nostres centres educatius per treballar amb les...
27/11/2019 17:00h - 19:00h
Més informació -
Habilitats socials, emocions i actituds d'aprenentatge: com treballar-les i com avaluar-les
Habilitats socials, emocions i actituds d'aprenentatge: com treballar-les...
Habilitats socials, emocions i actituds d'aprenentatge: com treballar-les i com avaluar-les
17/11/2016 08:00h - 13:00h
Palau Macaya de l’Obra Social ”la Caixa”
Més informació -
Jornada: Agrupaments a l’aula i tutorització individual
Jornada: Agrupaments a l’aula i tutorització individual
NOVETAT: Oberta la inscripció per Streaming. Segueix l'acte en directe
25/11/2015 08:00h - 13:00h
Palau Macaya, Obra Social 'la Caixa'
Més informació