Gerard Ferrer-Esteban

Professor a la UOC i investigador en polítiques educatives, desigualtats i estratègies d’ensenyament

Formació

Doctor en Sociologia per la UAB, pedagog i educador social.

Experiència

Ha estat docent i investigador a la UAB i a la UdG. També ha treballat com a project manager i recercador a la Fundació Agnelli (Itàlia). Ha participat en projectes d’I+D de l’European Research Council (ERC) i el Ministeri d’Educació. Coordina el grup de recerca LES (Laboratori d’Educació Social) a la UOC i és col·labora amb els grups GEPS (Globalization, Education and Social Policies) i GLANCE (Global and Comparative Studies in Education) de la UAB.

Projectes i publicacions destacades

Ha desenvolupat recerques sobre els sistemes de rendició de comptes i d’avaluació, així com sobre la relació entre governança, respostes escolars i preferències i accions del professorat. Altres descriuen les desigualtats educatives i l’estat de la segregació escolar, així com exploren l’efecte de certes polítiques (quasi-mercats educatius, autonomia i pràctiques escolars) en la segregació social i ètnica.

Amb la Fundació Bofill ha estat coautor de la part d’indicadors dels Anuaris de 2020, 2016, 2013 i 2011, i de l’anàlisi de PISA 2003. És autor de tres publicacions del Què funciona en educació?, així com de la publicació sobre orientació del projecte Recerca i acció.

Publicacions i vídeos

Contingut relacionat

Actes

Ha format part dels actes següents