2i6-jornada-per-web-bofill.png
26/11/2024
09:30h - 13:30h
>Afegir al calendari

Acompanyar la lectura. Un compromís comunitari amb la infància (acte online)

Què passa quan un nen o una nena descobreix el plaer de la lectura?

La lectura pot ser una porta darrere la qual s'obre un univers de creativitat, emocions i descobriments. La lectura ens permet comprendre el món, a nosaltres mateixos i a les persones que ens envolten. Permet generar enllaços, compartir experiències i també desenvolupar el pensament crític. La lectura és una poderosa eina per combatre les desigualtats educatives.

El Programa LECXIT de la Fundació Bofill convoca una jornada per debatre al voltant dels elements que poden fer que la comunitat s'involucri en projectes que lluitin per l'equitat educativa des de la lectura.

Comunitat educativa, entitats socials, equipaments culturals, tècnics de ladministració, sector editorial, voluntariat. En definitiva, qualsevol persona motivada per la infància, la lectura i la transformació social i educativa està cridada a aquesta jornada.

Programa:

9:30h Benvinguda

9:45h “La lectura a la infància, un punt de partida”. Conversa amb l'escriptor Gustavo Martín Garzo, graduat en Filosofia i Lletres i Psicologia per la Universitat de Valladolid. Ha publicat nombroses obres que l'han consolidat com un dels escriptors més importants de la seva generació, destacant-ne la prosa poètica, la imaginació i la capacitat per reflexionar sobre els grans temes de l'existència.

La conversa serà conduïda per la Carme Fenoll, diplomada en Biblioteconomia i Documentació per la Universitat de Barcelona

11:00h Descans

11:15h Taula Rodona “Lectura i equitat educativa”

• Raúl Cremades. Professor titular de l'àrea de Didàctica de la Llengua i la Literatura espanyola a la Universitat de Màlaga; fundador i presidenta del patronat de la Fundación Alonso Quijano per al foment de la lectura; i fundador i editor de la revista Mi Biblioteca
  • Maria Pousa. Assessora tècnica de Biblioteques Escolars de la Dirección Xeneral de Ordenación e Innovación Educativa de la Consellería de Cultura, Educación, Formación Profesional y Universidades de Galícia
  • Juan Mata. Professor en la Facultat de Ciències de la Educació de la Universitat de Granada. Els seus camps d'investigació són la pedagogia de la lectura i l'escriptura, l'educació literària, la literatura infantil i juvenil, la mediació lectora, les biblioteques escolars, la promoció de la lectura i les relacions entre literatura i ètica. És membre fundador i president de l'Asociación Entrelibros.

Taula moderada per Marta López, directora del programa LECXIT de la Fundació Bofill

12:45h Lliurament dels Premis Lecxit, lectura i equitat

13:15h Cloenda

L'idioma de la jornada serà el castellà, en tractar-se d'una jornada d'àmbit estatal.

La jornada serà virtual. Les persones inscrites rebran l'enllaç una hora abans de l'inici.

Equip

Equip implicat