aprenentatgedocent_300x405_0.jpg
16/02/2017
17:00h - 18:00h

Aprenentatge docent entre iguals

Acte exclusivament en línia Veure mapa

Acte exclusivament en línia. Accés gratuït i en obert a: www.debats.cat / Podeu participar via Twitter: #debatseducacio

Aquest webinari virtual és continuïtat  de seminari presencial del 06/10/2016 presentat per la professora Kristen Swanson als Debats d’Educació, sobre el “Moviment Edcamp, una iniciativa d’aprenentatge entre iguals per educadors”, basat en el moviment viral d’aprenentatge social i intercanvi informal d’idees i propostes.

Hi esteu convidats! No us perdeu aquest  webinar interactiu, el seminari en línia per aprofundir en l’aprenentatge docent entre iguals autogestionat:

És urgent afavorir espais d’intercanvi social i aprenentatge autogestionat entre iguals com un potent complement pràctic pel desenvolupament professional docent?

Què opineu vosaltres?

Aprenentatge entre iguals: Cal formació específica o trobades i espais autogestionats?

Contesteu a: menti.com amb el CODI 317612

Cal planificar la formació específica amb tallers dirigits i conferències temàtiques, que donin respostes a les necessitats dels docents?

Aprenentatge docent entre iguals: com superar les resistències i garantir la qualitat?

En aquest webinar explorarem com superar les resistències inicials i garantir la qualitat de l’aprenentatge docent entre iguals, les estratègies autogestionades d’iniciatives com ara els EdCamps, Betacamps o altres formats de trobades del professorat. Discutirem com aquesta formació autogestionada pot ser un potent complement pràctic pel desenvolupament professional on els educadors i educadores participen lliurament en entorns de debat, amb reflexions i aprenentatges compartits:

• Com es pot superar les resistències a la formació docent entre iguals?
  • Com fer que la formació continuada del professorat sigui compatible amb la seva alta càrrega de treball?
  • Com garantir la qualitat de l’aprenentatge docent en aquests models autogestionats? (com ara l'Edcamp, MeetUp o innoBar)
  • Aquesta formació entre iguals pot ajudar a vertebrar l’aprenentatge al voltant de la pràctica docent? Com garantir el reconeixement d’aquesta formació?
  • Quines experiències d’aprenentatge social no planificada es poden transferir a les aules i als espais de l’alumnat?
  • Com s’integra la valoració i l’avaluació per a la millora en espais no formalitzats d’aprenentatge entre adults?
  • Com promoure un model de formació contínua a partir de conrear experiències d’innovació i crear xarxes entre docents?

Ponents

• Javier Barba, mestre de l'escola Nostra Llar (Sabadell) i professor associat a la UAB.
  • Digna Couso, directora del Centre de Recerca per l'Educació Científica i Matemàtica (CRECIM) de la UAB.
  • Javier Fernández, cap del Departament de Llengües a l'institut Ausias March (Barcelona) i professor del Màster d'estudis avançats en literatura espanyola i hispanoamericana de la UB.
  • Carme Rider, mestra i secretària de la Societat Catalana de Pedagogia i coordinadora de la recerca TL-MELvives.

Des de Twitter ens acompayaran en aquest debat:

• Abraham de la Fuente, doctor en didàctica de les matèmatiques i professor de secundària. Impulsors dels Betacamps i els Edcamps a Catalunya.
  • Xavier Pujol, promotor del moviment Edcamp a Catalunya, cofundador de MakeIt! Education i mestre de primària.

Moderadora

Neus Lorenzo Galés per The Transformation Society

Per saber-ne més:

La professora  Kristen Swanson va participar el 06/10/2016 en un Debat d’Educació (El moviment Edcamp: una proposta d'aprenentatge entre iguals pel professorat  per explicar la proposta espais d’aprenentatge social de l'Organització EdCamp amb tres principis clau:

1. Cal escollir quan, com i el què volem aprendre.

2. Cal compartir entre iguals sobre el valor de la confiança mútua.

3. Els aprenentatges esdevenen significatius.

Podeu veure el vídeo de la seva intervenció aquí

La Fundació Bofill ha iniciat un Programa de suport a la creació i difusió d’Edcamps, tot desenvolupat un programa d’acompanyament per al docents i institucions que vulguin iniciar-se en l’experiència. L’enfocament social, formatiu i d’aquesta proposta ofereix una gran autonomia pel desenvolupament professional i personal dels participants: uniu-vos a la iniciativa!

- L’EdCamp pas a pas:

- Què és un Betacamp?

- Què és un InnoBAR?

Altres experiències:  Meetup, HangouteduInspira secundària, Repensem la secundària, Vailets Hacklab...

Com volem que sigui la professió docent?

Les polítiques de professorat. Reptes de l'educació a Catalunya. Anuari 2015 (capítol 4)

Aprenentatge docent entre iguals
Acte exclusivament en línia