Hi esteu convidats! No us perdeu aquest webinar interactiu, el seminari en línia per aprofundir en l’aprenentatge docent entre iguals autogestionat:
És urgent afavorir espais d’intercanvi social i aprenentatge autogestionat entre iguals com un potent complement pràctic pel desenvolupament professional docent?
Què opineu vosaltres?
Aprenentatge entre iguals: Cal formació específica o trobades i espais autogestionats?
Cal planificar la formació específica amb tallers dirigits i conferències temàtiques, que donin respostes a les necessitats dels docents?
Aprenentatge docent entre iguals: com superar les resistències i garantir la qualitat?
En aquest webinar explorarem com superar les resistències inicials i garantir la qualitat de l’aprenentatge docent entre iguals, les estratègies autogestionades d’iniciatives com ara els EdCamps, Betacamps o altres formats de trobades del professorat. Discutirem com aquesta formació autogestionada pot ser un potent complement pràctic pel desenvolupament professional on els educadors i educadores participen lliurament en entorns de debat, amb reflexions i aprenentatges compartits:
Com es pot superar les resistències a la formació docent entre iguals?
Com fer que la formació continuada del professorat sigui compatible amb la seva alta càrrega de treball?
Com garantir la qualitat de l’aprenentatge docent en aquests models autogestionats? (com ara l'Edcamp, MeetUp o innoBar)
Aquesta formació entre iguals pot ajudar a vertebrar l’aprenentatge al voltant de la pràctica docent? Com garantir el reconeixement d’aquesta formació?
Quines experiències d’aprenentatge social no planificada es poden transferir a les aules i als espais de l’alumnat?
Com s’integra la valoració i l’avaluació per a la millora en espais no formalitzats d’aprenentatge entre adults?
Com promoure un model de formació contínua a partir de conrear experiències d’innovació i crear xarxes entre docents?
Ponents
Javier Barba, mestre de l'escola Nostra Llar (Sabadell) i professor associat a la UAB.
Digna Couso, directora del Centre de Recerca per l'Educació Científica i Matemàtica (CRECIM) de la UAB.
Javier Fernández, cap del Departament de Llengües a l'institut Ausias March (Barcelona) i professor del Màster d'estudis avançats en literatura espanyola i hispanoamericana de la UB.
Carme Rider, mestra i secretària de la Societat Catalana de Pedagogia i coordinadora de la recerca TL-MELvives.
Des de Twitter ens acompayaran en aquest debat:
Abraham de la Fuente, doctor en didàctica de les matèmatiques i professor de secundària. Impulsors dels Betacamps i els Edcamps a Catalunya.
Xavier Pujol, promotor del moviment Edcamp a Catalunya, cofundador de MakeIt! Education i mestre de primària.
La Fundació Bofill ha iniciat un Programa de suport a la creació i difusió d’Edcamps, tot desenvolupat un programa d’acompanyament per al docents i institucions que vulguin iniciar-se en l’experiència. L’enfocament social, formatiu i d’aquesta proposta ofereix una gran autonomia pel desenvolupament professional i personal dels participants: uniu-vos a la iniciativa!
Utilitzem cookies pròpies i de tercers per millorar la informació que es fa pública al nostre lloc web i recopilar informació estadística. Si es continua navegant, considereu que s’accepta el seu ús. Podeu canviar la configuració i obtenir més informació aquí.