Una jornada per reconnectar docents i cultura lectora
Aquesta jornada s’emmarca en la voluntat de fomentar la cultura lectora en l’educació com a part de la identitat docent i neix de la recerca desenvolupada en el marc del projecte ARMIF «Mestres i lectura. El compromís docent amb la cultura humanística», coordinada per Jordi Garcia (UB) i amb la participació de diverses universitats catalanes i la Federació de Moviments de Renovació Pedagògica.
L’espai vol compartir i continuar algunes de les reflexions que han emergit al llarg d’aquest treball col·lectiu, en què han participat mestres, professorat universitari i professionals de la lectura i la cultura.
El projecte, recollit al document Compromís docent amb la cultura lectora, planteja dotze compromisos per repensar la relació del professorat amb la lectura, els llibres i la cultura com a via d’enriquiment personal i professional.
Més que oferir receptes, aquestes reflexions volen obrir preguntes, inspirar i generar diàleg sobre com situar la cultura lectora al cor dels projectes educatius i de la pràctica docent.
A la jornada proposa un espai de conversa i intercanvi amb docents i centres educatius, on es combinaran experiències personals, vivències escolars i idees inspiradores per imaginar com fer créixer una cultura lectora dins l'escola.
Animem a venir a la jornada en equip per afavorir el debat conjunt i facilitar el retorn i disseminació de les reflexions al context escolar.
Programa
17.30 h — Rebuda i acollida
Arribada dels participants al HUB Social
18.00 h — Benvinguda i presentació a càrrec de Jordi Garcia, investigador principal de la recerca «Mestres i lectura. El compromís docent amb la cultura humanística»
18.10 h — Taula 1 · Es pot ser docent sense ser lector?
Una conversa amb les mestres Marta Pont (Escola Ribatallada, Sabadell) i Alba Sabaté (Institut Salvador Dalí, El Prat de Llobregat), moderada per Marc Alabart, sobre com la lectura es vincula amb la seva manera de viure i d’ensenyar. Un espai per compartir recorreguts i redescobrir el plaer i la curiositat lectora.
18.45 h — Taula 2 · La lectura al centre del projecte educatiu
Taula rodona on parlarem amb diferents centres educatius sobre la seva experiència de convertir la lectura en el pilar dels projectes. A la taula participaran:
Lara Reyes, directora de l'Escola Francesc Aldea de Terrassa
Foix Ortiz, cap d'estudis de l'Escola Mas i Perera de Vilafranca del Penedès
Manoli Carmona, mestra de l'Escola Riera Alta de Santa Coloma de Gramenet
El Compromís docent amb la cultura lectora recorda que la lectura és molt més que una competència: és una actitud vital, una manera d’habitar la cultura i d’entendre el món. Aquesta jornada vol reconèixer i enfortir aquesta dimensió, obrint camins perquè cada docent pugui viure i transmetre la lectura des de la seva pròpia experiència.
Organitzen:
Equip recerca projecte ARMIF «Mestres i lectura. El compromís docent amb la cultura humanística», Federació de Moviments de Renovació Pedagògica de Catalunya (FMRPC) i Fundació Bofill
Compromís docent amb la cultura lectora a HUB Social Fundació Bofill.
c/Girona 34
Utilitzem cookies pròpies i de tercers per millorar la informació que es fa pública al nostre lloc web i recopilar informació estadística. Si es continua navegant, considereu que s’accepta el seu ús. Podeu canviar la configuració i obtenir més informació aquí.