comunitatsqueeduquen300.jpg
30/11/2018
09:00h - 13:00h

Espai 88 Veure mapa

Quins reptes tenen les iniciatives comunitàries per contribuir més intensament a l’Educació 360? Quines condicions i polítiques de suport calen perquè les iniciatives educatives comunitàries generin més oportunitats educatives en tots els temps i espais de la vida dels infants i joves? Com poden les entitats socials avançar en la millora de la connectivitat i col·laboració amb els centres educatius del territori? Amb quines estratègies? Pot la innovació social pot ajudar a que els projectes educatius comunitaris siguin més efectius per combatre les desigualtats educatives?  I per tenir major impacte?

Per respondre aquestes qüestions, el proper 30 de novembre de 2018 se celebrarà la Jornada final de la crida Comunitats que Eduquen a l’Espai 88 del carrer Pamplona 88 de Barcelona. El projecte, situat en el marc del programa Educació 360,  ha volgut oferir als impulsors d’iniciatives comunitàries el suport i les eines necessàries perquè els seus projectes impactin més intensament en la millora de les oportunitats educatives en tots els aprenentatges, temps i espais de la vida dels infants i joves.  A la crida es van presentar un total de 111 iniciatives, de les quals es van triar les 30 amb més potencial.

Els equips impulsors dels 30 projectes seleccionats a la crida han participat d’un procés de capacitació i mentoria dirigit a reflexionar i repensar els seus projectes per alinear-los a la perspectiva d’Educació360, educació a temps complet.

Durant la jornada compartirem les reflexions i aprenentatges que ha generat el procés de reflexió sobre com repensar els projectes comunitaris perquè ofereixin més i millors oportunitats educatives per a tothom?

Per alimentar la reflexió comptarem amb una ponència i una taula rodona dirigides a identificar i analitzar els reptes, polítiques i estratègies educatives que requereixen els projectes comunitaris per a transformar l’educació i contribuir a la igualtat d’oportunitats.

La trobada finalitzarà amb l’anunci del projecte guanyador de la crida #ComunitatsqueEduquen i dels tres finalistes.

Les ponències i la taula rodona es podran seguir en directe per streaming i també via Twitter amb el hashtag #comunitatsqueeduquen.

El programa de la jornada és:

Data: 30/11/18

Lloc: Espai 88. C/ Carrer de Pamplona, 88, 08018 Barcelona.  www.espacio88.com/

Proposta

Observacions

Els reptes de l’educació comunitària

RAFAEL HOMET. Diputat delegat d’Educació, Diputació de Barcelona

Ponència:

Com millorem les iniciatives comunitaris perquè multipliquin les oportunitats educatives? Potencialitats i obstacles

1.   JOAN CUEVAS. Cap de projectes de la Fundació Jaume Bofill.

Taula rodona:

Com garantim que els projectes comunitaris avancin cap a l’equitat educativa?  Estratègies i propostes

1.       JORDI PLANA. Gerent Serveis Educatius de la Diputació de Barcelona.

2.       SÒNIA FUERTES. Presidenta Entitats catalanes d’Acció Social (ECAS).

3.    RAÜL MANZANO. Federació de Moviments de Renovació Pedagògica (FMRP).

4.       MIQUEL DE PALADELLA. Cofundador i director UpSocial

Compartim i connectem aprenentatges i solucions

Els pòsters permeten visualitzar els elements clau dels projectes reformulats i els aprenentatges desenvolupats en el procés de capacitació de la crida.

Cafè i pastes

Durant l’activitat s’oferirà cafè i pastes als assistents.

Entrega de premis

Lliurament  dels 4 premis als projectes finalistes a càrrec de Carles Barba, un representant de la Diputació de Barcelona;  un representant  de la Federació de moviments de Renovació Pedagògica i un representant de la Fundació Jaume Bofill.

El paper del tercer sector en l'Educació 360?

CARLES BARBA, Director de l’aliança Educació 360

Espai 88