7sm-mentora_acte_web_1200x896px.jpg
03/03/2023
09:15h - 12:15h

Mentoria per continuar estudiant: vols reduir l'abandonament escolar al teu territori?

HUB Social - c/ Girona, 34 interior, Barcelona Veure mapa

Vols reduir l’abandonament escolar prematur al teu territori? Mentora!

Busquem ajuntaments, instituts i entitats socioeducatives impulsar una nova proposta de mentoria i fomentar la continuïtat educativa entre l’alumnat de secundària. T’interessa? Vine a la jornada de presentació!

L’abandonament escolar és un repte que té moltes causes i que cal abordar des d’àmbits diversos i complementaris. Una de les vies que s’ha demostrat que té un gran potencial per acompanyar els i les joves en les seves decisions durant l’educació secundària és la mentoria, una solució individualitzada a les necessitats de cada jove per abordar un repte com és l’abandonament escolar que amaga una gran complexitat.

Però, quin és la clau de l’èxit de la mentoria? Funciona no perquè diu als joves què han de fer, sinó perquè permet acompanyar i estar al seu costat en un dels moments més importants de les seves vides com són les transicions educatives.

A Catalunya, un de cada sis joves abandona l’institut abans d’acabar els estudis postobligatoris. Milers de joves que potser no han pogut tenir un acompanyament adient abans de prendre la decisió d’abandonar i, per tant, tancar-se la porta a oportunitats personals, educatives i professionals.

Completar els dos anys de secundària postobligatòria - sigui el batxillerat o el grau mitjà - es tradueix en un increment exponencial dels camins possibles. És sovint la diferència entre una vida precària i una vida plena.

Busquem municipis, centres educatius i/o entitats que vulguin formar-ne part des dels seus territoris!

La mentoria requereix la complicitat de tota la comunitat, per això la Fundació Bofill llança un nou programa de mentoria que acompanya a joves entre 14 i 18 anys durant la transició entre l’últim cicle d’ESO i el primer curs de Batxillerat o Cicle Formatiu de Grau Mitjà.

Per fer-lo arribar al màxim de joves, busquem municipis, centres educatius i/o entitats que vulguin formar-ne part des dels seus territoris. Impulsar implica diverses accions que sempre comptaran amb el suport de la Fundació Bofill per posar-lo en marxa i acompanyar els equips en aquesta iniciativa.

Divendres 3 de març al Hub Social presentem la proposta amb l’objectiu de plantejar i debatre qüestions com ara:

• Com pot ajudar la mentoria a prevenir l'abandonament escolar?
  • Per què la mentoria pot ser una palanca de canvi i empènyer a què l’alumnat segueixi estudiant, especialment els i les joves en risc?
  • Com localment pot esdevenir una solució en les transicions educatives?
  • Quins haurien de ser els agents implicats?
  • Què hem de tenir en compte a l’hora de mentorar per a la continuïtat educativa?

Us hi voleu sumar?

9.15 h Obertura i recepció

9.30 h Benvinguda

9.40 h La mentoria social amb joves vulnerables en les transicions educatives. Per què funciona? - (Eunice Mangado-Lunetta directora de programes d'AFEV a França, membre del comitè d’incidència de Mentoring Europe)

10.40 h Mentoria que funciona, experiències des dels seus impulsors, amb la participació de Sara Desirée Ruiz (moderadora), Tània Sànchez i Salma Chourfi (Joventut Ajuntament de Montornès del Vallès), Gemma Domènech (Projecte Unimentor/Prometeus); Agustí Clua i Iriza Noor (IE La Mina).

11.30 h Pausa-cafè i networking

11.55 h Crida a la participació: mentoria per continuar estudiant. A càrrec de Laura Cardús (Fundació Bofill)

12.35 h Tancament de la jornada

Més informació