6bs-educacion-universal.jpg
25/09/2024
18:30h - 20:00h

"Educación universal". Per què el projecte més exitós de la història genera malestar i noves desigualtats

Hub Social - Carrer Girona 34, interior, 08010 Barcelona Veure mapa

"La desigualtat educativa i la segregació han complert una funció de legitimar i protegir els interessos i privilegis de les elits tradicionals"

El 25 de setembre, el Hub Social acull la primera presentació d'Educación Universal, de Juan Manuel Moreno i Lucas Gortazar, que conversaran amb Mònica Nadal, directora de recerca de la Fundació Bofill, i Xavier Bonal, Catedràtic de Sociologia al Departament de Sociologia de la Universitat Autònoma de Barcelona.

Sobre Educación Universal:

Juan Manuel Moreno i Lucas Gortazar han dut a terme una anàlisi sobre com, en els sistemes educatius contemporanis, l'agenda d'igualtat de drets i oportunitats xoca amb la de la distinció en resultats i estatus. Malgrat els progressos assolits des de la Il·lustració, el segle XXI ha presentat reptes sense precedents: una crisi d'aprenentatge global, els devastadors impactes de la pandèmia i un alarmant retrocés dels valors democràtics.

El projecte il·lustrat de l'educació universal és ara objecte de tota mena de qüestionaments, plantejats des de diferents conviccions polítiques. Alhora, s'ha aguditzat la carrera educativa global, tant entre persones com entre nacions. Contra la idea que ens enfrontem a un fracàs monumental, aquest llibre aporta dades, recorre països, dilucida enfocaments i proposa vies que il·luminin una nova etapa d'avanç per al projecte més reeixit de la història.

Aquest llibre aporta dades, recorre països, dilucida enfocaments i proposa vies que il·luminin una nova etapa d'avanç per al projecte més reeixit de la història.

Educació Universal enderroca tots els mites relacionats amb el sistema educatiu i planteja hipòtesis interessants per al futur, en què les noves retòriques han d'enfrontar-se a la desigualtat. És un llibre necessari per a docents, per a pares preocupats pel futur dels seus fills i per a qualsevol persona que hagi anat alguna vegada a l'escola.

Hub Social - Carrer Girona 34, interior, 08010 Barcelona