05/10/2012
12:15h - 12:15h

Eines per l'Anàlisi de la realitat social

Cercle d'Economia Veure mapa
Dijous 25 d'octubre de 2012, Joan Subirats va fer una conferència sobre el coneixement social per la governança al Cercle d'Economia. L'acte s'inscriu en el marc de l'acte inaugural del cicle de debats "10 anys, 10 raons, 10 debats" que la Fundació Jaume Bofill organitza per celebrar els 10 anys del Panel de Desigualtats Socials a Catalunya (PaD).  L'acte va ser a les 18:30h al Cercle d'Economia, C/ Provença, 298 - BARCELONA Coorganitzat amb l'Associació Catalana de Sociologia, el Col·legi de Politòlegs i Sociòlegs de Catalunya i Òmnium Cultural. Programa: 18:15h Acreditacions 18:30h BENVINGUDA Ismael Palacín, director de la Fundació Jaume Bofill Laia Pineda, Coordinadora del Panel de Desigualtats Socials a Catalunya 18:45h PONÈNCIA: El coneixement social per la governança, a càrrec de Joan Subirats, catedràtic de Ciència Política de la UAB 19:10h  APORTACIONS a les preguntes: De quines eines disposem avui a Catalunya per a l'anàlisi sistemàtica de la realitat social? Fins a quin punt tenim a Catalunya un coneixement sistemàtic de la realitat social? Com poden els professionals de les ciències socials incrementar el valor social de la recerca? Què cal fer per augmentar la transferència de coneixement cap el conjunt de la societat i a la classe política? Una eina com el PaD pot ajudar a la transferència de coneixement científic?

Marta Masats, responsable de 'Àrea de Producció d'Estadístiques Socials de l'Institut d'Estadística de Catalunya (Idescat)

Josep Maria Rotger, president de l'Associació Catalana de Sociologia (ACS)

Anna Parés, degana del Col·legi de Politòlegs i Sociòlegs (Colpis)

Rita Marzoa, d'Òmnium Cultural

Laia Pineda, Coordinadora del Panel de Desigualtats Socials a Catalunya 20:00h DEBAT 20:25h CLOENDA, Laia Pineda, Coordinadora del Panel de Desigualtats Socials a Catalunya 20.30h Copa i inauguració de l'Exposició El Panel de Desigualtats Socials a Catalunya: 10 Anys, 10 Debats

Modera Ismael Palacín, director de la Fundació Jaume Bofill -

Places limitades. Lliurament d'un exemplar del llibre Trajectòries i canvi social a Catalunya.

Eines per l'Anàlisi de la realitat social
Cercle d'Economia