Quines competències ens demanarà la societat de demà? Com influeixen les competències en la nostra posició en el mercat laboral? Com influeix el nivell de competències en la probabilitat d’estar a l’atur? Quin paper juga l’educació en la determinació dels salaris? Les competències són causa de la discriminació de gènere al mercat de treball? Fins a quin punt la formació continua és realment efectiva? Qui accedeix a la formació al llarg de la vida? Com les polítiques públiques poden garantir que els joves assoleixin les competències que requereix el mercat laboral i la vida adulta? Hi ha velles i noves desigualtats? Afecta la sobreeducació a tots els grups socials per igual? És efectiva l’educació postobligatòria a l’hora de millorar les competències dels joves? I en comparació a altres països? Quin paper juga el capital sociocultural de les famílies en la d’estar sobreeducat? És efectiva l’educació postobligatòria a l’hora de garantir les competències pel desenvolupament econòmic i social del país? I en comparació a altres països?
Comptarem amb la participació de:
- Òscar Valiente, professor a la Universitat de Glasgow i membre del Robert Owen Centre for Educational Change. Coordinador de la recerca Els reptes en matèria de competències de la població adulta. Una comparativa internacional a partir de les dades PIAAC.
- Maria Caprile, sociòloga i directora de recerca a NOTUS.
- Marta Masagué i Arboler, responsable Xarxa d'Agents d'Inserció laboral del Servei d'Ocupació de Catalunya.
- Josep M. Piqué, president Executiu de La Salle Technova Barcelona, President de la XPCAT ( Xarxa de Parcs Cientifics i Tecnologics de Catalunya) i VicePresident de la IASP ( International Association of Science Parks)
Moderarà Ismael Palacín, director de la Fundació Jaume Bofill.
Accés lliure i gratuït.
El debat es podrà seguir en directe per streaming a través d'aquest web i també via Twitter @FundacioBofill i amb el hashtag #aulabofill.
No arribes a l'hora al debat online? Cap problema! Podràs recuperar el visionat aquí.
Us hi esperem!