webinar_debats.jpg
11/03/2015
17:30h - 19:30h

En quines condicions estudien els joves universitaris a Europa?

Cercle d'Economia Veure mapa

Nou informe Eurostudent 2015: Les condicions socials i econòmiques dels universitaris de 30 països europeus

El proper 11/03/15 a les 18.30 h al Cercle d'Economia de Barcelona es portarà a terme el debat de Perspectives Internacionals d'Educació amb la presentació de l'Informe Eurostudent 2015: Les condicions socials i econòmiques de la vida dels estudiants de 30 països europeus.

Eurostudent aporta un gran nombre de dades que permeten analitzar com és la vida universitària avui a Europa. Ens ofereix la possibilitat d'entendre diversos factors del dia a dia dels universitaris.

Comprendre com els joves combinen estudis amb les seves vides diàries és clau per valorar si els sistemes d'educació superior són justos i efectius per a tots els grups socials, principalment per a aquells freqüentment poc representats.

Tots els països afrontem dificultats en relació amb la millora dels seus sistemes universitaris, desafiaments dels quals Catalunya no en queda al marge. Per debatre sobre les millors pràctiques internacionals i les estratègies que Catalunya podria adoptar, la Fundació Jaume Bofill i l'Eurostudent Consortium, et conviden a l'acte en què s'analitzaran les conclusions d'aquest nou informe i on, amb la teva col·laboració, farem propostes de millores pel nostre sistema educatiu.

Tindrem el privilegi de conèixer les noves dades directament de l'editora i coordinadora d'aquest imprescindible informe internacional que ja porta 21 anys d'existència. Podrem debatre qüestions com ara: Quins són els diferents mètodes d'accés a l'educació superior? Com es financen els estudiants universitaris i quines són les fonts d'aquest finançament? Quines diferències trobem entre els antecedents familiars dels estudiants universitaris? Quines són les facilitats per la mobilitat internacional? Quines són les diferents aportacions al sistema universitari dels governs? Quines competències lingüístiques tenen els estudiants universitaris europeus? Aquestes i altres preguntes les debatrem en aquest acte arrel d'aquesta enquesta internacional.

Intervindran:

- Kristina Hauschildt, editora i membre del grup coordinador de "Eurostudent V".

I els investigadors del projecte de recerca sobre les condicions de vida i participació dels estudiants universitaris a Espanya EcoVipeU:

- Miquel Martínez, professor de pedagogia de la Universitat de Barcelona (UB).

- Ernest Pons, professor d'estadística i director de l'Agència de Polítiques i de Qualitat de la Universitat de Barcelona (UB).

Moderarà: Ismael Palacín, director de la Fundació Jaume Bofill.

Accés lliure i gratuït.

Si vols assistir de forma presencial, et pots inscriure aquí Inscripció presencial; i si vols seguir-ho en directe et pots inscriure aquí Inscripció per streaming (retransmissió en línia de l'acte) des de la pàgina web de la Fundació.

La presentació es podrà seguir en directe en streaming i també a través de Twitter @FundacioBofill, #perspectivesbofill i de Facebook.

En quines condicions estudien els joves universitaris a Europa?
Cercle d'Economia