18/10/2022
17:30h - 19:30h

Les famílies, aliades de la lectura

HUB SOCIAL - Fundació Bofill Veure mapa

Acte de presentació de la campanya “Les famílies, aliades de la lectura” perquè les escoles, biblioteques i entitats liderin accions que incrementin el potencial de les famílies en l'acompanyament lector dels seus fills i filles

NOVA UBICACIÓ: HUB SOCIAL - Fundació Bofill (c/Girona 34, interior)

A Catalunya el 25,2% de l’alumnat té un nivell baix o mitjà-baix de comprensió lectora a 6è de primària. Això vol dir que, al finalitzar la primària, 1 de cada 4 infants no aconsegueix assolir un nivell lector que li garanteixi comprendre allò que llegeix amb facilitat. La dada aïllada és ja alarmant però s’agreuja quan la correlacionem amb l’èxit educatiu. La recerca ens assenyala de forma contundent que un bon nivell de comprensió lectora és un factor protector del fracàs escolar perquè té una influència sobre el rendiment acadèmic superior a la de l’entorn socioeconòmic de l’alumnat (PISA, 2018).

Per sort, l’escola, compromesa amb l’aprenentatge lector dels infants, posa fre a l’augment d’aquest índex, però amb la seva implicació no n’hi ha prou. Si volem millorar el nivell de comprensió lectora del nostre alumnat és indispensable la suma d’altres agents a la causa i, molt especialment, la suma de les famílies.

És per aquest motiu que des del programa Lecxit presentem una nova campanya: Les famílies, aliades de la lectura, amb l’objectiu que escoles, biblioteques i entitats, disposin d’un recurs per capacitar a les famílies en l’acompanyament del procés d’aprenentatge i construcció d’hàbits lectors dels seus fills i filles.

La campanya arrencarà amb un acte de presentació en el qual donarem a conèixer els objectius i materials d'implementació de la proposta, així com la manera perquè escoles, biblioteques i entitats se’n puguin beneficiar. A banda, durant l’acte comptarem amb una taula rodona de luxe sobre “Lectura i família” en la qual intervindran Joan Carles Girbés, director editorial d’Ara Llibres i president de La Setmana del Llibre en Català, Marcel·lina Bosch, subdirectora general de Suport i Atenció a la Comunitat Educativa del Departament d'Educació, Susagna González, directora de l'Escola Voltregà de Sant Hipòlit de Voltregà i Cristina López, representant de Fampas Badalona. La taula serà moderada per Sílvia Blanch, doctora en Psicologia de l’Educació i coautora de la guia Les famílies, aliades de la lectura.

Programa de l’acte:

- 17:15h a 17:30h: Obrim portes

- 17:30h a 17:35h: Benvinguda

- 17:35h a 17:45h: Presentació de la campanya i guia "Famílies, aliades de la lectura"

- 17:45h a 18:25h: Taula rodona amb Joan Carles Girbés, Marcel·lina Bosch, Susagna Gonzàlez i Cristina López. Moderada per Sílvia Blanch

- 18:25h a 18:40h: Torn de preguntes del públic

- 18:40h a 19:00h: Tancament

- 19:00h a 19:30h: Berenar

*Les famílies, aliades de la lectura compta amb la col·laboració i suport del Departament d’Educació de la Generalitat de Catalunya. Aquesta col·laboració garantirà que els centres que ho desitgin, integrants del PMOE-PROA+, puguin disposar de professionals per a dinamitzar les sessions amb les famílies.

Les famílies, aliades de la lectura
HUB SOCIAL - Fundació Bofill