trobada_lecxit_ok.jpg
22/11/2014
08:00h - 13:00h

III Jornada Lecxit: Lectura i èxit educatiu: aprenentatges, reptes i experiències

Caixaforum de Barcelona Veure mapa

Quines potencialitats ofereix el 2.0 per la lectura? Tenim experiències a l’aula? Com apropar la literatura infantil a les famílies?  Totes aquestes qüestions i d'altres es tractaran en aquesta trobada.

Dissabte, 22 de novembre de 2014 es celebrarà la IIIU Trobada Pedagògica "Lectura i Èxit Educatiu" per aprofundir sobre les qüestions següents:

Què hem aconseguit durant aquests 3 anys del programa LECXIT? Quins aprenentatges poden ser útils per altres iniciatives? Què opinen els protagonistes del programa? Quines potencialitats ofereix el 2.0 per la lectura? Tenim experiències valuoses aplicables a l’aula? Com aconseguir desenvolupar competències informacionals? Com apropar la literatura infantil a les famílies? Com generar oportunitats d’experimentació lligades a les lletres i les imatges?

La trobada es desenvoluparà de 9.00 a 14.00 h amb el programa següent:

9h-9.30h Acreditacions

9.30h-10h Benvinguda institucional

-  Representant de la Fundació "laCaixa"

-  Representant del Departament d’Ensenyament

-  Ismael Palacín, director de la Fundació Jaume Bofill.

10h-11.15h Què hem aconseguit durant aquests 3 anys del programa LECXIT? Aprenentatges i reptes

Testimonis i resultats del programa LECXIT en una sessió conduïda per Marta Roig.

11.15-11.45h Pausa cafè

11.45h-13h Espais simultanis

A: Taula rodona Com motivem l’aprenentatge de la lectura? Experiències de lectura a les escoles

- Jordi Jubany "Lectura en Digital", mestre, antropòleg i assessor TIC.

- Glòria Durban "La competència informacional", mestra i responsable de la biblioteca de l’Escola Tècnica Professional del Clot (Barcelona)

- Mònica Badia "La dinamització de la lectura a través dels àlbums", mestra i formadora d'Immersió i de l'aprenentatge inicial de la lectura del Servei d'Immersió i Acolliment Lingüístics del Departament d'Ensenyament.

- Moderador: Pere Mayans, cap del Servei d'Immersió i Acolliment Lingüístics del Departament d'Ensenyament.

B: Tres tallers simultanis: Laboratori de lletres i imatges

Tallers a càrrec de Marta Roig, Nati Calvo i Glòria Gorchs.

Cada laboratori tindrà un aforament màxim de 30 persones.

13h-14h Conferència "Per què ens alimentem de paraules?"

- Najat El Hachmi, escriptora.

La trobada tindrà lloc a l'Auditori del CaixaForum Centre Social i Cultural de l'Obra Social de "laCaixa" (Av. Francesc Ferrer i Guàrdia, 6-8. Barcelona).

És oberta a tothom i per participar-hi només cal inscriure's a través de la Fundació Jaume Bofill (inscripció per al públic general) o del Programa de Formació del Professorat del Departament d'Ensenyament de la Generalitat de Catalunya (inscripció per a docents).

En aquest enllaç trobareu indicacions per arribar al CaixaForum Barcelona.

La trobada es podrà seguir per Twitter a través de @lecxit

Caixaforum de Barcelona