lecxit_4ajornada.jpg
12/12/2015
08:00h - 13:00h

Com acompanyem en la lectura a infants i joves?

CosmoCaixa Barcelona Veure mapa

Com fem de la lectura una aventura? Quins són els hàbits lectors dels adolescents? Com apropar els infants i adolescents a la lectura? Com ajudar-los a desenvolupar estratègies per trobar informació? Com són els laboratoris de lletres i imatges? Com fer activitats d’experimentació lectora amb les famílies?

Dissabte, 12 de desembre de 2015 es celebrarà la IV Trobada Pedagògica "Lectura i Èxit Educatiu: Com acompanyem en la lectura a infants i joves?" al CosmoCaixa Barcelona (c/ Isaac Newton, 26. Barcelona).

Us convidem a compartir reflexions i aprendre de diverses experiències sobre un element central per potenciar l'èxit educatiu a través de la lectura: com fem l'acompanyament lector des de l'aula, la família i la comunitat.

La trobada es desenvoluparà de 9.00 a 14.00h amb el programa següent:

9h-9.30 h Acreditacions

9.30h-10 h Benvinguda institucional

· Montse Cabré, directora del Departament de Persones i Voluntariat de la Fundació Bancària ”la Caixa”

· Pere Mayans, cap del Servei d'Immersió i Acolliment Lingüístics del Departament d'Ensenyament

· Ismael Palacín, director de la Fundació Jaume Bofill.

10 h-11.15 h Conversa sobre joves i lectura entre Mireia Manresa (professora d'educació secundària i de didàctica de la llengua i la literatura a la UAB) i Maria Teresa Verdaguer (professora de llengua i literatura catalanes a l'INS Vila de Gràcia de Barcelona).

11.15-11.45 h. Pausa cafè

11.45 h-1 3h  Espais simultanis (una taula rodona i 3 tallers):

A: Taula rodona “Com acompanyar en la lectura?” (Auditori)

· Mercè Maure, assessora LIC a Barcelona

· Jordi Artigal, bibliotecari a Biblioteca d’en Massagran de Salt

· Paula Jarrín, llibretera a la Llibreria Al·lots de Barcelona

· Moderador: Pere Mayans, cap del Servei d'Immersió i Acolliment Lingüístics del Departament d'Ensenyament.

B: Tres tallers simultanis: Laboratori de lletres i imatges (Aules Alfa, Beta i Gamma)

En aquests espais, els participants experimentaran en primera persona el que es fa en un taller de foment de la lectura. Els laboratoris de lletres i imatges són espais de creació i experimentació al voltant de la lectura. Busquen convidar les famílies a aproximar-se a la lectura d’imatges i sons, la creació literària com un joc, la imaginació poètica com a forma artística...

Cada laboratori tindrà un aforament màxim de 30 persones.

A càrrec de Nati Calvo, bibliotecària; Sergi Portela, il·lustrador; Marta Roig, bibliotecària.

13 h-14 h   Conferència “La lectura i la vida”

· Vicenç Villatoro, escriptor. Director del CCCB

La jornada tindrà lloc a l'Auditori de CosmoCaixa Barcelona (c/ Isaac Newton, 26. Barcelona).

És oberta a tothom i per participar-hi només cal inscriure's a través de la Fundació Jaume Bofill (inscripció per al públic general) o del Programa de Formació del Professorat del Departament d'Ensenyament de la Generalitat de Catalunya (inscripció per a docents) aquí.

La trobada es podrà seguir per streaming en aquesta web i també per Twitter a través de @lecxit

Com acompanyem en la lectura a infants i joves?
CosmoCaixa Barcelona

Altres

col·laboradors

Organitzen: el Departament d'Ensenyament de la Generalitat de Catalunya, la Fundació Jaume Bofill i la Fundació "la Caixa".