bgc-bilbao_fb_actes_896x1200.jpg
10/10/2023
09:45h - 13:30h

Jornada Scratch Jr ¿Tactile?

Sarriena, 48940 Leioa, Bizkaia Veure mapa

Les aules sovint no tenen prou recursos accessibles en l'àmbit de la robòtica i les tecnologies. És per això que es necessiten continguts i propostes educatives inclusives, que permetin a l'alumnat jugar i aprendre alhora que desenvolupa habilitats per a l'ús i l'aprenentatge de tecnologies i les fa accessibles per a qualsevol. És en aquesta línia que l'estratègia de GAIA, Equitat Digital de la Fundació Bofill i l'empresa Sistema THEAD impulsa la jornada Scratch Jr Tactile day on volem connectar espais maker amb escoles per a la seva inclusió.

Per què impulsem la jornada Scratch Jr. Tactile?

Aquesta és una jornada que preveu la participació de centres educatius que vulguin incloure en l'aprenentatge les tecnologies de manera inclusiva. Alhora, es busca connectar espais maker i ateneus de fabricació digital que vulguin posar a l'abast el seu coneixement i equipaments, per fomentar la creació d'una xarxa de col·laboració entre centres educatius per generar activitats i recursos inclusius al servei de la comunitat educativa.

Es pretén apropar l'ús de la tecnologia a tots els centres, independentment de la capacitat de recursos, o de les característiques i les particularitats del seu alumnat. A més, es vol promoure espais de col·laboració entre espais de fabricació digital i centres educatius, impulsant projectes educatius vivencials, que resolguin problemes reals, i que promoguin la feina entre diferents agents que participen de la comunitat educativa. Per acabar, pensem que només promovent espais per a la col·laboració entre diferents actors de la comunitat educativa aconseguirem humanitzar la tecnologia, afavorint l'aparició de molts més recursos accessibles per enderrocar barreres i promoure la igualtat d'oportunitats i la inclusió, maximitzant l'impacte social positiu.

Per què he de venir a la jornada Scratch Jr. Tactile Day?

T'animem a venir a la jornada de presentació que hem preparat per al proper 10 d'octubre perquè descobreixis com podràs adquirir coneixements en accessibilitat, equitat a l'aula, pensament crític i ús de tecnologies educatives inclusives com Scratch Jr Tactile. A més, t'aproparem a la feina en un entorn de col·laboració estreta amb altres professionals de l'educació i experts d'espais de fabricació digital, i espais maker. Això us proporcionarà l'oportunitat de compartir coneixements, idees i bones pràctiques.

Com a part del pilot, totes les persones assistents a la jornada rebreu:

• Un kit de materials didàctics impresos per impulsar l'ús de tecnologies a l'aula.
  • Una guia d'accessibilitat digital i inclusió per utilitzar a l'aula.
  • Un kit de cartes tàctils Scratch Jr Tactile per impulsar el pensament desendollat a l'aula de forma accessible.
  • Una guia de fabricació del kit físic Scratch JrTactile amb eines de disseny i fabricació digital.

AQUESTA ÉS UNA JORNADA QUE ES REALITZA A BILBAO

• 9.45 – 9.50 Benvinguda
  • 9.50 – 10.00 Presentació de la Jornada
  • 10:00 - 10:40 Taula Rodona: Desafiaments actuals a l'educació digital quant a inclusió, accessibilitat i la problemàtica de les xarxes socials. Eines concretes per fomentar la inclusió a l'aula i la Responsabilitat Digital.
    • Personal de l'espai Maker expert en inclusió o discapacitat
    • Representant de l'ONCE
    • Personal docent infantil i primària
    • Personal expert en xarxes socials
  • 10:40 - 11:00 Cafè i Networking
  • 11:00 – 12:00 Taller 1: Primers passos amb Scratch jr Tactile
    • Disseny Universal per a l'Aprenentatge (DUA) i Primers Passos amb Scratch Jr Táctil.
  • 12:00 – 13:00 Taller 2: Fabricació de Scratch Jr Tactile
    • Disseny 3D amb Tinkercad i disseny 2D Cort Làser.
  • 13:00 – 13:15 Conclusions sobre els Tallers
  • 13:15 – 13:30 Final de la jornada

Jornada Scratch Jr ¿Tactile?
Sarriena, 48940 Leioa, Bizkaia