escola-nou-de-quart-1_hack.jpg
15/03/2019
08:00h - 12:30h

"Nous espais, nous aprenentatges" CANVI D'UBICACIÓ: ESPAI PARANIMF (UB)

CANVI D'UBICACIÓ: Espai Paranimf de la Universitat de Barcelona. Gran Via de les Corts Catalanes, 585 (Edifici Històric, 1r pis) Barcelona. Veure mapa

"Nous espais, nous aprenentatges", repensem els espais educatius

La millora metodològica i didàctica als centres docents requereix del plantejament d'una nova arquitectura que trenqui amb la rigidesa dels espais, s'obri a la polivalència que els nous mètodes educatius necessiten i s'imbriqui amb el territori. Una arquitectura educativa versàtil i polivalent per construir entorns d'aprenentatge que contribueixin a la millora del sistema educatiu.

Amb aquesta finalitat, el Departament d'Educació de la Generalitat, el Col·legi d'Arquitectes i la Fundació Bofill organitzen la jornada "Nous espais, nous aprenentatges", un punt de trobada de docents, arquitectes i la resta de la comunitat educativa per repensar conjuntament com transformem les escoles i instituts.

L'acte s'iniciarà amb les conferències de l'Honorable Senyor Josep Bargalló, conseller d'Educació, i Fanny Figueras, docent de l'Institut Moisès Broggi. Seguidament, s'explicaran tres casos d'èxit i es realitzaran tres tallers simultanis, coordinats cada un per un docent i un arquitecte.

Tallers simultanis: Idees per als nous espais

La trobada planteja tres debats simultanis on es debatran diferents temàtiques. La inscripció a la jornada requereix de la participació o assistència a un d'aquests tallers.

• Taller “Nous criteris de construcció”: es debatrà sobre què s’ha de tenir en compte a l’hora de construir un centre educatiu que respongui a les necessitats educatives actuals. INSCRIPCIÓ AL TALLER
  • Taller "Transformació dels centres educatius”: s’analitzarà com podem millorar els edificis actuals per tal que contribueixin a la millora educativa. INSCRIPCIÓ AL TALLER
  • Taller “Aules de futur i noves tecnologies”: es treballarà la relació entre educació i les TIC i com aquest binomi s’ha d’incorporar a les aules. INSCRIPCIÓ AL TALLER

Les conclusions dels tallers es presentaran al final de la jornada.

La cloenda anirà a càrrec d'Assumpció Puig, degana; Isabel Vilaseca, presidenta de la Fundació Bofill; i Josep Gonzàlez-Cambray, director general de Centres Públics del Departament d'Educació. L'acte estarà moderat per Sandra Bestraten, presidenta de la Demarcació de Barcelona.

Procés participatiu

Després d’aquesta primera  jornada, es faran unes altres sessions de treball per concretar les idees sorgides i s’obrirà un procés per consensuar com haurien de ser els centres educatius del futur.

Programa, inscripcions i certificats

Consulteu el programa complet

És imprescindible la inscripció prèvia a la jornada. Per fer-ho, cal que us apunteu a un dels tallers.

El professorat que hi assisteixi pot sol·licitar certificat de participació. Cal sol·licitar-ho mitjançant el formulari d'inscripció.

"Nous espais, nous aprenentatges" CANVI D'UBICACIÓ: ESPAI PARANIMF (UB)
a

Altres