Jordi Nomen
Jordi Nomen és professor de secundària a l'Escola Sadako de Barcelona, professor associat de la UAB de Didàctica de les Ciències Socials i màster en filosofia 3/18 per la UdG.
Veure’n més
L'Escola Sadako ens convida a descobrir, experimentar i dialogar sobre quines experiències d'aprenentatge ens poden ajudar a introduir a l'aula les capacitats i actituds que conformen el pensament crític.
Ho farem des de dues dimensions diferents, que són de plena vigència i pertinència.
Per un costat, abordarem les estratègies que ens ofereix la filosofia per tal d'observar, analitzar i mobilitzar-se a cada entorn i comunitat educativa. Treballarem especialment el diàleg, com a eina fonamental per a vertebrar el pensament crític com a cultura d'aula. També serà una oportunitat per a reflexionar sobre quin ha de ser el rol del docent en aquestes dinàmiques d'aprenentatge horitzontals i obertes.
Per l'altre, treballarem el pensament crític com a eina per afrontar la societat del coneixement, on els mitjans i les xarxes suposen una oportunitat, però també un risc que cal entendre i controlar. Veurem com entrenar el pensament crític és una manera per cercar millor la informació, tenir un millor criteri per a destriar-la i generar nous aprenentatges. Tot això, des de la sospita i el qüestionament que ens demana una mentalitat crítica. És clau desenvolupar aquestes habilitats per tal de prevenir la credulitat davant volums d'informació creixent, desordenada, i plena d'interessos ocults.
Aquest taller serà conduït per en Jordi Nomen i en Xavier Breil, docents de l'Escola Sadako.
Quin és l'espai del pensament crític a l'aula del s. XXI?
a
Escola Sadako
Equip implicat