23/02/2024
09:30h - 13:15h

Seguim apostant per la mentoria perquè més alumnes continuïn estudiant!

HUB Social - c/ Girona, 34 interior, Barcelona Veure mapa

L'any passat, més de 500 persones, ajuntaments, centres, entitats... van respondre a la crida Mentora. Més de 200 voluntaris i voluntàries que s'han implicat per acompanyar joves del seu municipi perquè no deixin els estudis. Que han volgut sumar el seu gra de sorra perquè Catalunya deixi de ser líder en abandonament escolar. Vols saber què ha mogut a alguns dels voluntaris i voluntàries de Mentora a sumar-se a la causa i formar-ne part?

Però encara hi ha molts joves que cada any es veuen empesos a deixar els estudis. Que no tenen les mateixes oportunitats educatives que altres nois i noies de famílies amb més recursos. Per això, volem que Mentora sigui una realitat a més municipis de Catalunya de la mà d'entitats socials, ajuntaments, consells comarcals i centres educatius compromesos amb la reducció de l'abandonament escolar. Com ja han fet Balaguer, Martorell, El Lluçanès...

Vols sumar-t'hi? Ser part d'un projecte il·lusionant per contribuir a millorar les trajectòries educatives de l’alumnat del teu institut, barri o municipi? Vine a la jornada d'inici de la crida per a nous impulsors de Mentora!

Comptarem amb una conferència de Jaume Funes i podràs conèixer els testimonis i experiències d'equips impulsors de la primera edició que ja l’estan duent a terme als seus barris i municipis arreu de Catalunya.

Volem debatre i aportar idees per respondre, entre altres, a les següents preguntes:

• Per què la mentoria pot ser un recurs útil per empènyer a què l’alumnat segueixi estudiant, especialment els i les joves en risc d’abandonament escolar prematur?
  • Com, localment, pot esdevenir una solució en les transicions educatives?
  • Com es poden aliar els agents principals per poder-ho tirar endavant de forma efectiva i coherent?
  • Què hem de tenir en compte a l’hora de posar un funcionament Mentora amb els i les nostres adolescents?

Programa de l’acte:

9.30h Obertura i recepció

10h Benvinguda a càrrec de Mar Avendaño, directora del programa Mentora.

10.15 h Conferència "Adolescents perduts entre l'escola i la vida. La brúixola de la mentoria" a càrrec de Jaume Funes, psicòleg, educador i periodista, autor d’entre altres “Encara he de viure” i “Estima’m quan menys ho mereixi… perquè és quan més ho necessito

10.45 h Mentoria en la prevenció de l'abandonament escolar: Què és el programa Mentora? (Laura Cardús, coordinadora del programa Mentora)

11.10 h Pausa-cafè

11.30 h Taula rodona "Desplegant Mentora al nostre barri o municipi" amb els equips impulsors de Terrassa, Mataró, Balaguer i Pineda.

12.25 h Què necessitem per impulsar el programa Mentora?

12.55 h Torn de comentaris, debat i preguntes

13.15 h Tancament de l’acte

#MentoraTuTambé #AquíSeguimEstudiant

Seguim apostant per la mentoria perquè més alumnes continuïn estudiant!
HUB Social - c/ Girona, 34 interior, Barcelona