L'estat de l'educació a Catalunya. Anuari 2006
CompletatL’estat de l’educació a Catalunya. Anuari 2006 és un informe objectiu i plural que proporciona, a partir de mirades diverses sobre l’educació, una radiografia sobre els punts forts i febles del nostre sistema educatiu. Per això compta amb la contribució de diversos especialistes que aborden temes concrets com el del professorat, l’educació als mitjans de comunicació, la política educativa, la recerca en educació, etc.
L’anuari dedica una àmplia primera part a proporcionar i interpretar els indicadors més rellevants de l’ensenyament no universitari a Catalunya. En la segona part, dedicada a l’agenda política en educació, destaquen les aportacions de bona part dels exconsellers i exconselleres que –des de la seva perspectiva– apunten quins són els problemes més importants del món educatiu. La tercera i quarta part ofereixen mirades sobre l’educació i una monografia sobre professorat, respectivament.
Finalment, en Ferran Ferrer i en Bernat Albaigés, que han dirigit l’informe han volgut apuntar un seguit de conclusions, prioritats i propostes per a l’educació a Catalunya amb l’objectiu de contribuir a la reflexió i millora d’un àmbit de gran transcendència social, econòmica i cultural del nostre país com és l’educació.
Consulta tots els anuaris a l’Estat de l’educació a Catalunya.
Publicacions
Notícies
Estigues informat
Projectes
Projectes relacionats
-
L’Anuari dels reptes de l’educació a Catalunya es presenta com un instrument de priorització i mobilització de l’agenda política, que assenyala desafiaments i polítiques prioritàries, identifica palanques de canvi i proposa mesures concretes de transformació.
-
Les col·laboracions recollides en aquest Anuari 2020, a càrrec de deu experts coordinats per César Coll i Bernat Albaigés, aborden alguns dels desafiaments educatius més punyents que compartim amb els països del nostre entorn. I ho fan partint de la realitat del sistema educatiu català, de les seves fortaleses i febleses.
-
El llistat de reptes d’aquest anuari 2018, dirigit per en Jordi Riera, ha estat construït mitjançant un procés deliberatiu i de treball en seminari d’experts. Cada repte és tractat en forma de capítol i liderat per un autor o autora experta en la matèria, amb la voluntat de combinar anàlisi, identificació de propostes i palanques de canvi.
-
Dirigit per en Bernat Albaigés i en Francesc Pedró, l’Anuari 2016 actualitza el sistema d’indicadors que mesuren l’èxit educatiu i els seus condicionants, a més de recollir aportacions expertes amb l’objectiu d’identificar les prioritats que han d’orientar la reinversió en educació, en un escenari de reactivació econòmica després de la crisi.
-
Dirigit per en Josep M. Vilalta, a partir d'un treball qualitatiu d'anàlisi i discussió en seminari, l’Anuari 2015 aprofundeix en temes clau com la innovació educativa, la personalització de l’educació, el multilingüisme i la internacionalització de les aules, l’abandonament escolar prematur o l’equitat i l’eficiència del sistema, entre d’altres.
-
L’Anuari de 2013, dirigit per Miquel Martínez i Bernat Albaigés, analitza la crisi econòmica, les reformes estructurals i els canvis al Govern de la Generalitat, fa un focus específic en la situació en què es troben els joves i analitza l’acció de govern entre 2010 i 2013 i les propostes de la controvertida LOMCE.
-
L'Anuari 2011, dirigit per Miquel Martínez i Bernat Albaigés, inclou tres novetats respecte les edicions anteriors: amplia la comprensió de l’èxit educatiu, s’inscriu en el debat internacional i proposa polítiques educatives fonamentades en la recerca. L'eix transversal que recorre aquesta edició de l'anuari és l'èxit educatiu.
-
Sota la direcció d’en Ferran Ferrer, aquest Anuari de l’educació analitza una de les èpoques més importants de la història de l’educació a Catalunya amb l’aprovació de la Llei d’Educació (LEC), la primera llei d’educació des de la restauració de la democràcia i l’autogovern a Catalunya.
Equip
Equip del projecte
-
Ferran Ferrer
Ferran Ferrer Julià era catedràtic d'educació comparada i membre del Grup Interdisciplinari de Polítiques Educatives (GIPE) de la UAB. Va dirigir els Anuaris de l'educació de 2006 i 2008, i va ser coautor de Municipis contra la segregació escolar. Sis experiències de política educati…
Veure’n més
-
Bernat Albaigés Blasi
Director de l'Anuari 2024
Investigador en l'àmbit de l'educació i de la igualtat d'oportunitats en la infància i la joventut. FormacióLlicenciat en psicologia i DEA en sociologia per la Universitat Autònoma de Barcelona. Experiència Treballa com a assessor a l’Àrea d’infància i educació al Síndic de Greuges de Ca…
Veure’n més