Com és la relació entre mentor i mentorat? Coneix l’experiència del Kilian i el Ramon

En Ramon i en Kilian són una parella de mentoria de Deltebre. En Kilian fa 3r d’ESO i va conèixer en Ramon el mes de gener, quan l’equip d’Acció Comunitària del Consell Comarcal del Baix Ebre els va presentar com a participants de Mentora

Aquest equip s’ha sumat com a impulsor del programa en el seu primer any de pilotatge al país, juntament amb un total de 15 equips que l’han dut a terme a diferents indrets de Catalunya per promoure que l’alumnat de secundària continuï estudiant.

Com han estat les trobades? Parlem amb ells per conèixer la seva relació: han compartit com van les coses a l’institut, han jugat a bàsquet i, tot passejant, en Kilian ha acabat decidint què farà el curs vinent. Un curs en què continuarà comptant amb l'acompanyament del Ramon com la seva parella Mentora.

Ramon:

Durant els primers mesos hem estat coneixent-nos, explicant-nos una mica què fem i què voldríem fer en aquesta mentoria.

Kilian:

Com diu el Ramón, al principi de la nostra relació ens hem conegut de forma lenta, però ha estat prou bona per a establir la relació que necessitem en la mentoria.

Ramon:

Quedem a una hora cada setmana, i a nosaltres el que ens agrada molt és passejar per aquí, pel riu. Ens expliquem què hem fet i què tenim per a fer durant la setmana següent. Kilian és una passada, és una persona oberta i ha estat molt fàcil.

"El que més m'ha agradat ha estat poder compartir i conèixer una persona amb el Kilian. Jo també he après moltíssim"

Kilian:

Sí, jo també penso que ha estat fàcil, tot i que soc una persona que em costa conèixer gent. Al començament vaig pensar que seria em costaria bastant més. El primer dia vaig pensar que no sabia què dir, però crec que ara, amb el temps, expressar-me és una cosa que em costa menys i si li dic alguna cosa al Ramon, li dic directament.

Ramon:

Al final es tracta d'obrir un debat productiu, obrir la ment i que aprenguem les dues parts. El que més m'ha agradat és l'experiència en general: el fet de poder compartir amb el Kilian, conèixer a una persona com ell… al final també he après moltíssim.

"És una experiència que hauries de viure si te l'ofereixen."

Kilian:

A mi m'ha agradat i m'està agradant l'experiència de tenir a Ramón per a preguntar-li el que jo vulgui en tot moment, per telèfon o quan ens veiem presencialment. El que més m’ha costat ha sigut arribar el moment de poder dir-li a Ramón: “Mira, ara m'inquieta això, o ara necessito que em diguis d'això, o contar-nos anècdotes”. Però ara tinc més confiança.

Ramon:

Jo aconsellaria a tots els que puguin participar en el programa Mentora perquè és una experiència molt bonica, la veritat, molt bonica.

Kilian:

És una experiència que hauries de viure en el cas que te l'ofereixin. Al principi pot sonar-te estrany, però és una experiència bona per les dues parts. Tant per al mentor com per al jove en qüestió.

Vols formar part de Mentora?

Fes voluntariat per ser referent i acompanyar un o una estudiant d'ESO perquè decideixi continuar estudiant.

📩 Subscriu-te al butlletí per estar al dia del debat educatiu!

* indicates required