Cicle: El valor social de la recerca (10 anys del Panel de Desigualtats Socials a Catalunya)

Completat

El cicle de conferències "El valor social de la recerca" ha estat una de les vies per celebrar els 10 anys de l'enquesta Panel de Desigualtats Socials a Catalunya (PaD). El cicle s'estructura al voltant d'una conferència inaugural i de quatre conferències a les quatre capitals catalanes per discutir conjuntament amb els agents socials del territori, sobre el valor social del coneixement científic generat.

La conferència inaugural, a càrrec de Joan Subirats, es centra en discernir de quines eines disposem avui per l'anàlisi de la realitat social i de com el coneixement social es pot transferir per a una millor governança. Les quatre conferències territorials, a Girona, Lleida, Barcelona i Tarragona, s'estructuren al voltant de la pregunta: "La pobresa és només conseqüència de la crisi?" per debatre sobre la pobresa que ja existia en època de bonança i el seu creixement en època de crisi. Després de tota una dècada recollint dades sobre les trajectòries socials de 2.000 llars catalanes i els 4.500 individus que les conformen una de les preguntes rellevants a fer-se és quina capacitat hem tingut per transformar el coneixement científic generat en alguna cosa útil per a la societat i per a la presa de decisions polítiques cap a una societat més justa i cohesionada.

El cicle gira a l'entorn de les preguntes: De quines eines disposem avui a Catalunya per a l’anàlisi sistemàtica de la realitat social? Fins a quin punt tenim a Catalunya un coneixement sistemàtic de la realitat social? Com poden els professionals de les ciències socials incrementar el valor social de la recerca? Què cal fer per augmentar la transferència de coneixement en el conjunt de la societat i en la classe política? Una eina com el PaD pot ajudar a la transferència de coneixement científic?

No t’ho perdis

Eines per a l'anàlisi de la realitat social

Per què els joves marxen tan tard de casa els pares?

Catalunya: societat classista o meritocràtica?

El paper de l'educació en el futur dels nostres fills

Joan Subirats: El coneixement social per la governança

El cost de l'habitatge: cada vegada més difícil de suportar?

Quins són els nous models de convivència a Catalunya?

Lluis Sàez - La pobresa és només conseqüencia de la crisi?

Aliances

i col·laboradors