Competències lectores i èxit escolar
CompletatTenint en compte la importància de la competència lectora en tant que eix transversal a totes les àrees de coneixement, al 2011 la Fundació Jaume Bofill va celebrar un seminari per reflexionar sobre els processos i factors que contribueixen a desenvolupar?la la competència lectora. Per nodrir les reflexions es va entrevistar a diversos experts sobre la matéria i a professionals, que des de diversos àmbits, desenvolupaven experiències reeixides entorn la lectura.
Com a resultat del seminari, al 2012 es va publicar un Informe Breu a on es s'aborden els conceptes bàsics que giren entorn l'adquisició dels hàbits lectors, les estratègies que fomenten la lectura i els factors i pràctiques que condicionen l'adquisició d'aquests hàbits lectors. El document també recull propostes i els criteris a tenir en compte per potenciar les habilitats lectores dels infanst i adolescents des dels diversos agents educatius i socials.
Publicacions
Actes
Actes anteriors
-
Innovació i lectura: com arribar a nous lectors?
Innovació i lectura: com arribar a nous lectors?
Dimarts 12 de març de 2013 a les 18.00 h a l'EspaiCaixa Casa Macaya la Fundació Jaume Bofill va debatre sobre les qüestions següents:
12/03/2013 17:00h - 17:00h
Palau Macaya
Més informació -
Seminari: Competències lectores i èxit escolar
Seminari: Competències lectores i èxit escolar
15/11/2010 16:15h - 18:15h
Més informació
Coordinació
Coordinadors del projecte
-
Roser Argemí
Directora del programa Magnet
Llicenciada en pedagogia per la Universitat Autònoma de Barcelona (UAB), DEA en Sciences de l’Éducation per la Université de Rouen i màster en Exclusió Social i Diversitat Cultural pel Cidob. Des del 1999 treballa a la Fundació Jaume Bofill en projectes relacionats amb educació, comunitat i trebal…
Veure’n més
-
Fathia Benhammou
Directora de programes
Mestra especialitzada en Educació Infantil per la Universitat Autònoma de Barcelona (UAB). Màster en Exclusió Social, Diversitat Cultural i Intervenció Socioeducativa per la Universitat de Girona (UdG). Té una llarga experiència en el treball social i educatiu amb adolescents d’origen immigrat…
Veure’n més
-
Aurora Rincón
Coordinadora
Aurora Rincón és llicenciada en història i Màster en Recerca en Didàctica de la Llengua i la Literatura. Animadora a la lectura i narradora, compta amb experiència docent en l'àrea de llengües a educació primària i secundària i ha participat en el disseny i desenvolupament de diverses propostes,…
Veure’n més
Equip
Equip del projecte
-
Mònica Baró
Ha treballat en biblioteca escolar i també en biblioteca pública. Professora de Facultat de Biblioteconomia i Documentació de la Universitat de Barcelona. S’ha especialitzat en biblioteques escolars i ha publicat nombrosos articles i llibre sobre el tema. Ha format par de l’equip que ha dut a terme …
Veure’n més
-
Jaume Cela
Escriptor, pedagog i mestre. És director i professor al CEIP Escola Bellaterra i membre del Consell Escolar de Catalunya.
Veure’n més
-
Glòria Durban
Veure’n més
-
Aurora Rincón
Coordinadora
Aurora Rincón és llicenciada en història i Màster en Recerca en Didàctica de la Llengua i la Literatura. Animadora a la lectura i narradora, compta amb experiència docent en l'àrea de llengües a educació primària i secundària i ha participat en el disseny i desenvolupament de diverses propostes,…
Veure’n més