
Competències lectores i èxit escolar
CompletatTenint en compte la importància de la competència lectora en tant que eix transversal a totes les àrees de coneixement, al 2011 la Fundació Jaume Bofill va celebrar un seminari per reflexionar sobre els processos i factors que contribueixen a desenvolupar?la la competència lectora. Per nodrir les reflexions es va entrevistar a diversos experts sobre la matéria i a professionals, que des de diversos àmbits, desenvolupaven experiències reeixides entorn la lectura.
Com a resultat del seminari, al 2012 es va publicar un Informe Breu a on es s'aborden els conceptes bàsics que giren entorn l'adquisició dels hàbits lectors, les estratègies que fomenten la lectura i els factors i pràctiques que condicionen l'adquisició d'aquests hàbits lectors. El document també recull propostes i els criteris a tenir en compte per potenciar les habilitats lectores dels infanst i adolescents des dels diversos agents educatius i socials.
Publicacions
Actes
Actes anteriors
-
Innovació i lectura: com arribar a nous lectors?
Innovació i lectura: com arribar a nous lectors?
Dimarts 12 de març de 2013 a les 18.00 h a l'EspaiCaixa Casa Macaya la Fundació Jaume Bofill va debatre sobre les qüestions següents:
12/03/2013 17:00h - 17:00h
Palau Macaya
Més informació -
Seminari: Competències lectores i èxit escolar
Seminari: Competències lectores i èxit escolar
15/11/2010 16:15h - 18:15h
Més informació
Coordinació
Coordinadors del projecte
-
Roser Argemí
Directora del programa Magnet
Directora del programa Magnet Formació Llicenciada en pedagogia per la Universitat Autònoma de Barcelona (UAB), DEA en Sciences de l’Éducation per la Université de Rouen i màster en Exclusió Social i Diversitat Cultural pel Cidob. Experiència Des del 1999 treballa a la Fundació Bofill en projec…
Veure’n més
-
Fathia Benhammou
Directora de programes
Directora de programes Mestra especialitzada en Educació Infantil per la Universitat Autònoma de Barcelona (UAB). Màster en Exclusió Social, Diversitat Cultural i Intervenció Socioeducativa per la Universitat de Girona (UdG). Llarga experiència en el treball social i educatiu amb adolescents d’ori…
Veure’n més
-
Aurora Rincón
Coordinadora
Aurora Rincón és llicenciada en història i Màster en Recerca en Didàctica de la Llengua i la Literatura. Animadora a la lectura i narradora, compta amb experiència docent en l'àrea de llengües a educació primària i secundària i ha participat en el disseny i desenvolupament de diverses propostes,…
Veure’n més
Equip
Equip del projecte
-
Mònica Baró
Ha treballat en biblioteca escolar i també en biblioteca pública. Professora de Facultat de Biblioteconomia i Documentació de la Universitat de Barcelona. S’ha especialitzat en biblioteques escolars i ha publicat nombrosos articles i llibre sobre el tema. Ha format par de l’equip que ha dut a terme …
Veure’n més
-
Jaume Cela
Escriptor, pedagog i mestre. És director i professor al CEIP Escola Bellaterra i membre del Consell Escolar de Catalunya.
Veure’n més
-
Glòria Durban
Veure’n més
-
Aurora Rincón
Coordinadora
Aurora Rincón és llicenciada en història i Màster en Recerca en Didàctica de la Llengua i la Literatura. Animadora a la lectura i narradora, compta amb experiència docent en l'àrea de llengües a educació primària i secundària i ha participat en el disseny i desenvolupament de diverses propostes,…
Veure’n més