Apostem per una FP de qualitat

Aprofitant l’entrada a tramitació parlamentària de la llei de formació i qualificació professional de Catalunya, hem constiuït un grup de treball, amb experts en FP, per elaborar un document amb al·legacions i propostes de millora.

La Fundació Jaume Bofill està promovent diverses recerques sobre la formació professional. El passat mes de juny es va presentar la publicació El repte de la formació professional i l'ocupació a Catalunya.

Aprofitant que el mes de setembre s'ha iniciat el tràmit parlamentari per a l'aprovació del projecte de llei de formació i qualificació professional de Catalunya, la Fundació Jaume Bofill ha constituït un grup de treball, liderat per diversos experts en FP, per elaborar un document amb al·legacions i propostes de millora a l'avantprojecte de llei. Posteriorment, s'han organitzat trobades amb els diputats dels principals partits polítics amb representació parlamentària així com una trobada amb els actors polítics, econòmics i socials del sector de la formació professional.

La Fundació Jaume Bofill vol advocar per una llei amb visió de país, que vegi en FP una oportunitat per aportar a les persones les competències necessàries en un mercat laboral flexible i empreses amb necessitats canviants. Només amb persones ben formades aconseguirem una economia competitiva. A la vegada, FP pot ser una oportunitat més per a pal·liar desigualtats educatives i oferir més oportunitats mitjançant formació al llarg de la vida.

Per aquests motius, el document aposta per una llei que garanteixi una FP que proveeixi les capacitats adequades pel mercat de treball, una excel·lent orientació professional i amb sistemes d'aprenentatge en el lloc de treball. I per a això, caldran professionals efectius i un sistema de governança transparent, que permeti la participació dels agents socials i del territori.

En aquests moments estem treballant en la versió final d'aquest document, en la que s'incorporen propostes concretes per donar resposta als reptes plantejats i fer contribucions d'utilitat a la formulació final de la Llei. El document estarà en breu disponible al web de la Fundació