Programa que comença fent una anàlisi dels programes educatius comunitaris a Catalunya. Volem estudiar quins són els debats principals, els criteris i els reptes principals per proposar millores i bones pràctiques de referència per la comunitat educativa.
Laura Campo
Doctora en Educació (títol de la tesi: Aprenentatge servei i educació superior. Una rúbrica per a l’avaluació de projectes, dirigida per Miquel Martínez Martín); llicenciada en Psicopedagoga i diplomada en Magisteri per la Universitat de Barcelona. Té formació específica en docència universitària i gestió de conflictes educatius. Ha realitzat estades formatives a Argentina, Mèxic i EUA i ha treballat en formació d’adults i d’infants tant en educació formal com no formal.
És coautora o coordinadora de diverses publicacions com: Com difondre una innovació pedagògica? El cas de l'aprenentatge servei a Catalunya, (2012), Temps d'Educació, 41, 129-140; Com impulsar l'APS a l'àmbit local? (2012) i Educación física y aprendizaje servicio: Una relación más que saludable, (2014), Tándem: didáctica de la educación física, 44.
Del 2008 al 2018, coordinava el Centre Promotor d’Aprenentatge Servei i també diversos projectes i recerques vinculats a l’educació comunitaria i l'educació en valors. És professora del CFGS d'Educació Infantil a l'Escola Solc Nou de Barcelona.
Projectes
Involucrats a la iniciativa
-
-
L’Ajuntament de Barcelona obre 65 patis escolars. Es vol optimitzar l'ús dels centres escolars i potenciar la seva vessant social i educativa. En el marc d’aquesta iniciativa, la Fundació fa un procés d’assessorament, acompanyament i avaluació del projecte impulsat per l’Institut Municipal d’Educació de Barcelona (IMEB).
-
Aquest cicle de debats es va realitzar en paral·lel a l’emissió de la sèrie “Mestres” de TV3, i continua les reflexions del document "El compromís ètic del professorat", fruit d'un procés participatiu impulsat per la Federació de Moviments de Renovació Pedagògica.
-
El Centre Promotor té l'objectiu de promoure l’Aprenentatge Servei a través de l'impuls de la recerca, la difusió, l’arrelament i la construcció d'una xarxa d'agents que cooperen.
Publicacions i vídeos
Contingut relacionat
Actes
Ha format part dels actes següents
-
6a Jornada d’Intercanvi d’Experiències d’Aprenentatge Servei
6a Jornada d’Intercanvi d’Experiències d’Aprenentatge Serv...
Com es concreta l’aprenentatge servei en els centres educatius i les entitats socials? Quines estratègies d’impuls i extensió s’estan desenvolupant en el nostre...
20/01/2017 15:00h - 19:30h
CCCB
Més informació -
Debat: Quins són els límits que faciliten la convivència a l'aula?
Debat: Quins són els límits que faciliten la convivència a l'a...
El dimecres 15 de febrer, Manresa va acollir la tercera sessió del cicle "Què vol dir ser mestre avui? El compromís ètic del professorat, a debat". Sota l'enunciat...
15/02/2012 17:00h - 19:00h
Sala Actes Fundació Universitària del Bages
Més informació