La implicació de l'aprenentatge servei en un territori exigeig una explícita i continuada voluntat política, especialment dels representants polítics, però també dels actors educatius locals. La creació de voluntat política s'ha de mirar des de dues perspectives: la dels representants polítics i la dels actors socials i educatius. Ha de ser així perquè la voluntat d'uns i altres és indispensable per impulsar amb èxit l'aprenentatge servei. La voluntat política ha de ser compartida.
Els representants polítics han de liderar el procés i posar-hi els mitjans materials, però també han de mobilitzar i crear voluntat de fer aprenentatge servei en els agents i les entitats educatives i no educatives locals. La voluntat política és lideratge i cerca de complicitats. En molts casos, però, la voluntat política d'impulsar l'aprenentatge servei resulta de la influència posivita que exerceixen les forces socials i els actors educatius. Influència que s'aconsegueix treballant per mostrar realitzacions reeixides, avaluant els resultats assolits o presentant raons convincents. Tothom contribueix a crear i mantenir la voluntat política d'impulsar l'aprenentatge servei.
Aquesta guia explica com la metodologia educativa Aprenentage Servei es pot aplicar a l'àmbit local. Des de la detecció de necessitats, passant pel disseny i fins l'evaluació de l'experiència, la guia dóna 10 passos bàsics per a implementar APS a l'àmbit local.
Podeu consultar altres guies d'Aprenentage Servei aquí.