La secció dels indicadors de l’Anuari de l’estat de l’educació a Catalunya 2024 posa a l’abast d’investigadors/ores, educadors/ores i responsables polítics una eina imprescindible per interpretar l’evolució i els reptes del sistema educatiu català des d’una perspectiva exhaustiva i rigorosa.
Aquesta secció ofereix una revisió de les dades clau que, edició rere edició, ens permeten captar no només els canvis estructurals que han anat definint l’educació al nostre país, sinó també les conseqüències de les respostes polítiques i socials que s’han anat construint per fer front a aquests canvis.
Després de dues dècades de seguiment, aquests indicadors evidencien les transformacions més destacades que han configurat l’educació a Catalunya i l’impacte dels cicles polítics i econòmics en l’àmbit educatiu, un factor que ha influït tant en les polítiques de finançament com en la cobertura educativa i el consens social sobre les bases del sistema. A més, els indicadors reflecteixen els efectes del fenomen migratori sobre la demografia escolar, l’evolució de la segregació escolar arreu del país i els esforços per consolidar l’oferta de formació professional com a estratègia contra l’abandonament escolar prematur, així com la progressiva digitalització i adaptació del currículum a les exigències de la societat contemporània.